Gå til innhold

Pensjons penger.

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting og håper noen kan hjelpe meg.

Jeg jobber som vikar i en barnehage.

Da jeg fant ut at jeg er gravid måtte jeg få en fast stilling slik at jeg har inntekt mens jeg går hjemme med babyen. Fikk da en 40 % stilling som vasker (som utgjør ca 7000 kr mnd)

Spørsmålet mitt er:

Regnes det jeg tjener i barnehagen noe for hva jeg får i permisjons penger? Eller er det bare den faste stillingen jeg som vasker jeg får for?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139098767-pensjons-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Såvidt jeg vet har det ikke noe å si om inntekten din er tjent opp gjennom fast jobb eller vikariat; permisjonspengene blir bestemt ut fra inntekten du har hatt i tiden før du skal ut i permisjon. Tror det er de beste 6 av 10 siste månedene om inntekten din varierer, eller om du ikke har jobbet hele tiden.(Har du fast jobb har det jo ikke noe å si da inntekten er lik hver måned) Det er uansett NAV som utbetaler dette, enten direkte, eller ved at arbeidsgiver betaler ut til deg, men får refundert fra NAV. Du kan jo kontakte NAV og høre, men jeg tror nok at både vaskejobben og barnehagejobben du har teller med :)

Jeg har ikke fast jobb, men vikariat, og er sykemeldt, og det er ikke noe problem.

Okej:)

Tusen takk!:)

Har vært på nav og prata med de, men selvfølgelig glemte jeg å spørre om mange viktige ting som dette.

Syns alt tar så lang tid på nav, man må jo sette av en hel dag for å få prata med noen der. hehe. Men må vel bare gjøre det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...