LilleMy08 Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Har så vidt begynt å introdusere fast føde. Forsøkt litt av hvert, mend et hun faktisk liker er fruktmos. Er det ok å gi dette om kvelden eller blir det bare tull? Vet jo jeg burde begynne med grøten, men hun er ikke så begeistert for den enda...
Isabella12 Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jeg ville prøvd med grøt eller grønnsaker, feks gulrot eller søtpotet - samt en god dose tålmodighet. Fruktmos er veldig godt, men da vender hun seg til søtsmaken og da blir det ikke lettere med grøt og middag om en måned- Men alle familier har jo forskjellig syn på kosthold, så snakk gjerne med hs.
aya75 Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 Kan du ikke prøve å blande fruktmos i grøten? det er jo bare bra med frukt mener jeg, så synes ikke det gjør noe om hun foretrekker det. C-vitaminer øker jo opptaket av jern i grøten. Hvis man vil "lure" den lille litt, kan man jo ha grøt underst med et lag med fruktmos over, så det ser ut som det er kun fruktmos hun får=) men kommer ann på hvor mye hun misliker grøt evt. Du kan jo prøve ut forskjellige grøter og. Men synes ikke det er noe poeng å stresse med å gi grøt hvis hun virkelig ikke liker grøt. Da kan du prøve grønnsaker, avocado eller frukt og evt brød...kommer ann på hvor gammel hun er.. Det er jo ikke så vanlig med grøt i andre land og det går jo bra med de:) Så tror mange har en oppfattning av at man MÅ gi grøt, men det stemmer ikke. Dessuten variere smaken deres mye fra dag til dag. Min jente kan synes en ting er nam en dag og bare spytter det ut en annen dag:) Så man må bare prøve seg fram. tar jo litt tid å venne seg til nye smaker og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå