Gå til innhold

graviditet og lavt stoffskifte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er ny her inne. men ikke helt ny i forsøket på å bli gravdi.. har forsøkt i ca 2 år med div inseminasjoner(mest på Stork) og 4 IVF forsøk(Ciconia og Nordica. gynogologen finner ikke noen årsak til at jeg ikke kan bli gravid. snarer sagt at jeg burde ha stor sjans. Så. derfor har jeg ikke helt gitt opp håpet ennå. Jeg er imidlertid medisinert pga lavt stoffskifte og går på Levaxin. dette har vært oppgitt til legene hele veien, men aldri kommentert.. Har imidlertid i det siste kommet i kontakt med en med tilsvarende "utfordring" og forstatt det slik at det kan ha en del å si hva slags blodverdier en ligger på i fht hvor lett egget fester seg..

noen her som har erfaringer med det??

ellers lurer jeg på om nien har gode erfaringer med noen gynokologer i Tønsberg når det gjelder hjelp til å få til dette her. har strt sett brukt Blakstad i oslo, men litt tungvindt med reisevei/jobb..

setter stor pris på svar!

hilsen en på 40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej!

Jag har varit patient hos en läkare i Sverige som är inne på detta (TNS-Alfa tror jag man mäter). Men det är mycket kontroversiellt i Sverige så vanliga sjukhus blir galna då någon tar upp detta. Sven Björk som den svenske läkaren heter har lyckats göra många kvinnor gravida som varit ofrivilligt barnlösa.

Nu förstår jag ju att du inte kan resa till honom men du kanske kan kontakta honom via mail och fråga om han har en kollega i Norge som han har samma synsätt som honom.

Sven är en riktig ängel som hjälpt singlar o lesbiska i många år, tyvärr skall han nu pensionera sig i december.

Lycka till! /Asta

här är mailadress:

[email protected]

Skrevet

hei Asta og takk for svar. var inne å kikket på nettsiden til Lucina klnikken..Visste ikke at det var mulig med donor for single og lesbiske i Svergie..trodde bare danmark godtok det.. ... sender en mail. og skjekker ut.. har du selv erfaring fra den klinikken??

Skrevet

Jo, jag har varit patient på Lucinakliniken men det är främst min fru som fått hjälp med sin PCO hos honom (har resulterat i vår Stork-son).

Sven hjälpte alla patienter oavsett läggning eller familjesituation med att skriva ut medicin och göra undersökningar. Det var många läkare i Sverige som vägrade hjälpa oss före 2005!

Lesbiska har rätt till hjälp sedan 1/7 2005 i Sverige men det är långa köer så många åker fortfarande till Dk och Finland.

Singeltjejer däremot diskrimineras fortfarande. Det är dock på gång en ändring även med detta med kristdemokraterna spjärnar emot....

Jag vet att Sven Lindenberg på Nordica gillar Sven Björk så om du inte hittar någon hjälp i Norge så kanske han är bra.

Skrevet

hei igjen..hyggelig å høre at dere har en stork sønn:-). for fortsette å prøve lykken i DK da tenker jeg..er singel.. har vært noen runder til Sven Lindenberg., trivelig kar det:--). men er litt oppgitt når det gjleder spørsmål i fht lavt stoffskifte og medisinering. får når jeg spør i DK om det henviser de meg til gynokologen min i Norge. Ikke så mange leger som virker å vite så mye om akkurat det.:_(.

Skrevet

Hei!

Jeg har også lavt stoffskifte og går på Levaxin. Men dette har ikke laget noe krøll med mine planer om å bli gravid. Heldigvis. Min TSH lå på 2.2 i juni, da jeg var til første (og siste) inseminasjon på Nordica. Verken fastlegen min eller Blakstad var bekymret for stoffskiftet, når det var såpass velregulert. Etter hva jeg har forstått er det når lavt stoffskifte er ubehandlet eller dårlig regulert at det kan gjøre at noen sliter med å bli gravide, eller at kroppen støter ut fosteret. Det jeg har gjort meg erfaringer om nå som gravid, er at stoffskiftet er veldig ustabilt og vanskelig å regulere, og at min form er deretter. Jeg er sinnsykt sliten og trøtt, og ligger for det meste under tepper på sofaen og fryser. Har tatt opp dette med fastlegen min fordi jeg har vært litt bekymret for babyen min. Om kanskje hun også kunne tenkes å ha det dårlig pga mitt stoffskifte. Men det skulle jeg ikke bekymre meg for, sa han. Grunnen til at jeg ikke er i form er nettopp fordi at all min energi går til babyen. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med oppfølgingen fra fastlegen min, han har løpende kontakt med hormonlabratoriet på Aker sykehus, der har de spesialkompetanse i forhld til lavt stoffskifte og gravide.

Vet ikke om du fikk noe fornuft ut av dette, men det er i alle fall de erfaringer jeg har gjort meg..

Lykke til videre!!!

Skrevet

mange takk.. er jo helt suveren denne siden her..:-)

det du forteller er litt det fastlegen min har trodd også.. har fått han til å ringe horman labben på Aker. og skjønt det sånn at det er gunstig å ha litt lav TSH verdi når en går på Levaxin, men veldig godt å høre at det kan gå veien også ed litt høyere verdi en 1.0.. Har selv stort sett også legget ganske lavt i verdi, men av en eller annen grunn var TSH skutt litt i været nå i det siste.. kanskje det har kommet i utakt etter noen IVF forsøk??

har skjønt at graviditet i kombinasjon med levaxin kan være litt ekstra utfordrene ja..:-) men at det stort sett går veldig bra!

lykke lykke til.:-)

Skrevet

Hei.

Jeg har lavt stoffskifte og er gravid i 6 mnd og det var ikke noe problem med å bli gravid. Men jeg har vært nesten hver mnd hos legen for å sjekke stoffskiftet siden de rekner med 30 % økning av tabletter når du går gravid.

Du får ha lykke til.

Skrevet

takk. spåass økning ja.. går du på høye doser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...