Gå til innhold

Svar på duotesten!

Bella¨^ -med to små rosa-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Allerede i går fikk vi resultatet av duotesten i posten, bare en uke og en dag etter UL og blodprøve - og gjett om det var bra!

Sannsynligheten for trisomi 21 (dvs Downs) er ikke mer enn 1:10 296 - for trisomi 13 og 18 er sannsynligheten ennå lavere.

Dette resultatet slår vi oss veldig til ro med :-) Nå skal jeg bare nyte tiden fremover og bli vandt til tanken på å bli mor til to!

Ha en flott dag damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvor gammel er du?

Jeg er 44 og fikk svar ca 1:23.500! Bedre vet jeg ikke om det kan bli. Men jeg lurer likevel litt på om det er mulig å få barn med kromosomfeil på tross av knallbra resutlater. Vet du?

Jeg er ellers en sindig type og tar ting som de kommer, tenker at det ikke er alt her i verden man rår med.

Skrevet

Hm, mine svar var 1:1100 på downs og 1:1800 på 13 og 21. Som en 20 åring sa jordmoren og gynekologen. Og jeg slapper godt av og nyter svangerskapet mitt nå. :-)

Skrevet

Det har blitt meg fortalt fra spesialist i fosterdiagnostikk at folk som opererer med tall som 1:23 500, sansyneligvis har fått en feilberegning.

1:10 296 er kjempe bra og veldig sjeldent, fortalte samme kilde (men sikkert riktig).

Skrevet

hei..

ja jeg syns også at dte tallet var utrolig høyt. da jeg fikk mine tall så fikk jeg beskjed om at de var kjempebra . Så derfor ble jeg litt skeptisk til så høye tall..

Skrevet

Hei du nn 21.37

Du er aldri så lite frekk, synes jeg, som tydeligvis ønsker å være geldesdreper! Hva annet skulle ditt motiv være??

Da kan jeg opplyse deg om at i så fall tar BÅDE Ullevål OG Riksen begge tar feil! Og det tror jeg overhodet ikke noe på!

Eksperter på begge sykehusene har sett og kontrollert resultatene.

Æda bæda! -Ja, jeg ble faktisk veldig irritert over dine tåpelige uttalelser!!! Ikke ta ut dine egne frustrasjoner på andre på den måten - da får du i bøtter og spann tilbake.

Takk for at jeg slipper å høre fra deg igjen. Helvetes geldesdreper, sikkert andre også som reagerer på at du tar på deg rollen å fortelle folk at resulatene ikke stemmer osv!!!

Skrevet

Nok et innlegg som får meg til å tenke at folk her inne ikke egentlig er så hyggelige som de gir seg ut som....

Hva i svarte har du å tvile på tallene? Overhodet ikke noe hyggelig av deg!

Hva insinuerer du egentlig? At jeg lyver? Hvor patetisk hadde ikke det vært - for hvorfor i helvete skulle jeg få noe ut av det? Noe så åndssvakt har jeg ikke lest på lenge!

Hadde jeg kunnet, så hadde jeg svært gjerne vist fram brevet med resultatene. Og tro meg, jeg har spurt om tallene stemmer.

Og det gjør de!!!

HAH!

Skrevet

Jeg er selv 38 år og har fått beregnet en risiko ut fra blodprøve, ultralyd og alder på 1:30 000, samt at jeg i tillegg har lav risiko for trisomi 13 og 18.

Har ikke opplevd at noen andre gravide har trukket disse resultatene i tvil, og om de skulle gjøre det så spiller det ingen rolle. De er uansett lekfolk på dette området. Jeg lytter til ekspertene (Ullevål, hvor testene ble utført) i dette tilfelle. Det synes jeg du også skulle gjøre.

Gled deg over gode resultatene :-)

Skrevet

Ja, jeg gleder meg over resultatene!!! :)

Men ble faktisk sint over at noen mener de er feil! Det har de ingen grunnlag for å si! Frekt, synes jeg. Og trist at de skriver sånt.

Lytter mye heller til ekspertene, ja :)

Grattis med 1:30.000!

Hilsen 1:23.500 :)

Skrevet

Uff, så trist og så barnslig.

Jeg tror ingen ønsker noen noe vondt. Alle har lov til en mening.

Skrevet

Vet ikke om jeg er enig i rettmessigheten av å få ha en mening når den brukes til å så tvil om hvorvidt det folk sier er sant osv...

Synes det er utrolig uhøflig og insinuere at resulatene hennes ikke kan stemme... Skjønner godt at hun reagerer, jeg!

Skrevet

Hei igjen (fra anonym 14.30)

Jeg er enig med deg at alle må få lov til å ha en mening, men forutsetningen bør kanskje være at man ikke tråkker på andre for å fremme sin mening. Det er i allefall mitt utgangspunkt.

Jeg hadde som tidligere nevnt, 1:30 000 i risiko utfra blodprøve, ultralyd og alder. Jeg var veldig happy med det resultatet da svarene på blodprøvene og ultralyd ble meg forelagt. Jeg føler likevel ikke at jeg har fått en slags garanti på at ikke noe galt kan skje.

Synes det er mye fokus her inne på alt som kan gå galt i svangerskapet, særlig for oss modne gravide. Jeg synes derfor vi skal glede oss med hverandre når man får positive meldinger.

Og dere;lykke til videre med svangerskapet :-)

Skrevet

sitter helt i sjokk over å lese innlegg som dette,åsså i gravid i moden alder........trodde virkelig at damer over 40 år hadde bedre folkeskikk.Er selv 40 år å har aldri kunnet bruke ord som ædda bædda,helvetes osv,dere skulle skamme dere.BLI VOKSEN

Skrevet

Nå skal det mer til for å sjokkere meg, men er enig i at ordbruken kunne vært annerledes på noen av innleggene. Synes likevel at innholdet er viktigst, så får heller vi som ikke er så hormonelle bære over med de som er hormonelle.

Men kan godt skjønne at det går en kule varm når man opplever å bli mistrodd på resultater som man ønsker å dele med andre.

Skrevet

Hva er verst: å si at tallene ikke kan stemme (hva slags folkeskikk er nå det)? Eller å bli genuint lei seg over at folk er så til de grader gledesdrepere?

Tenk deg om, nn 17.42! Jeg vet hvertfall at den som provoserer først får tåle svar på tiltale!!!

Skrevet

åi.. her var det virkelig meninger :-) bra det . men jeg begynte jo å lure på om mine kunne være riktige nr de bare var 1:1100 og 1:1800..

Det ble jo utrolig lite. Selv om spesialisten sa at resultatet vr som en 20 åring :-/

Skrevet

Prøver her og jeg:kanskje det mest positive er at det faktisk er små sjanser for at noe er galt selv om man er gravid i moden alder:)

Skrevet

Jeg er så enig, så enig, nn 19.11!

Har aldri vært opptatt av tallene og har tidligere droppet tester selv om jeg da også var moden mor! Det er jo også noe disse tvilerne kanskje vil tvile på at er sant...

Men det som provoserte meg var at et par stykker her sier at de trekker resultatene mine i tvil. DET reagerer jeg på fordi det næremest er å si at jeg snakker usant! Og DET er det faktisk lov å reagere på!

Her er flere i dag som i etterkant har kommet og fortalt at de har like gode resultater :) En har t.o.m 1.30.000! :)

Hilsen hun med 1:23.500

PS: Løgn og sannhet, det er viktig det. Og det er viktig å tro folk på det de forteller. Særlig når man ikke har grunn til å påstå at andre farer med usannheter.

Tallene er uansett bare en sannsynlighetsberegning!

Skrevet

Det er kanskje litt barnslig å skryte av sine helt utrolige tall her, når en nettopp har fått veldig dårlige tall (1:1) og måtte avslutte svangerskapet sitt ... Vær glad, for all del, men ta litt hensyn til andre som kanskje ikke har det så bra om dagen.

Og nei, det var ikke meg som nettopp har født et abortert barn.

Skrevet

Helt enig Corelone!!!! -og du har min dypeste sympati.

Det virker som om det er to personer her som har fått utrolig gode tall - og gratulerer for det. Men hva med alle oss andre. Flertallet ligger nok langt fra den virkligheten.

Dere (og spesielt denne 1:23 500) har sterkt behov for å understreke hvor riktige deres tall er, ingen tviler på den saken. Men vis litt modenhet og avslutt dette nå.

Det er mange her ute som sliter med sorg og usikkerhet i forhold til fremtiden til vårt foster.

Det at faktisk en sa at så høye tall "mest sansynlig" (altså ingen sikkerhet) kunne bero på feilberegning, ga sikkert noen der ute (iallefall meg) et lite håp om at deres resultat allikevel ikke var så dårlig. Jeg synes så absolutt ikke denne personen var ufin i sin uttale. Denne personen har sikkert hørt det fra noen - og snakker sant - akkurat som dere to som er så heldige å få så gode resultater.

Nei, vi gratulerer dere begge og ønsker dere lykke til videre i svangerskapet, men ta et lite øyeblikk å tenk på alle de andre skjebnene her ute

Skrevet

Så, nn 02.09 og Corleone, nå er dere kun på lag med de det er synd på - IGJEN!!!...

Det er noe av mitt poeng mht dette forumet: man møter mye lettere hyggelig respons dersom man har noe tragisk å si...

Dersom man ønsker å dele noe gledelig kan man gå og henge seg!!!

Dere misforstår med vilje, tror jeg. Tallene betyr ikke så mye for meg.

Jeg har tidligere fått barn som ganske gammel mor UTEN Å TA DUOTEST: KAN DERE FÅ DET INN I PAPPEN: Jeg har nemlig skrevet om det også. Tall betyr faktisk så lite at jeg tidligere to ganger ikke har tatt testene!

Det jeg reagerte sånn på i utgangspunktet er at et par stykker påstår at så gode tall som jeg fikk kan man ikke få!

Det er jo det samme som å si at jeg ikke snakker sant!!!

Og DA er jeg i min fulle rett til både å reagere og bli rasende!

Jeg finner meg rett og slett IKKE i at noen insinuerer agt jeg lyver!

Maken til frekkhet!!!

Å reagere på sånt er overhodet ikke det samme som å ikke ha medfølelse med andre i vanskelig situasjon:

her er det dere to over her som sauser sammen forhold som ikke har noe med hverandre å gjøre. Rimelig ufint det og - å insinuere at jeg ikke føler med de i en vanskelig situasjon (der skulle visst hvem dere har å gjøre med, så hadde pipen fått en annen lyd...).

Men jeg har skjønt at noen av en eller annen grunn har bestemt seg for å "ta" meg her. Og da er visst alle påskudd like gode...

Jeg er skuffet over folk her inne. Man anklages litt vel fort for både det ene og det andre. At noen mener jeg snakker usant mht testresultatene er bare FOR drøyt.

Hvis det er av misunnelse så synes jeg igrunnen synd på dem. Det er jo bare beregninger og ikke verdens sannhet disse tallene... Ingen av oss har garantier uansett. SÅ vi bør ALLE være solidariske uansett resultater!

Til de som ennå ikke har fått det med seg: her er flere med minst like gode tall som meg. Dere får fortelle dem og at det ikke kan stemme...

Skrevet

Hei!

1:1000 eller 1:30000, det gir ikke helt mening å sammenligne for begge er jo svært gode resultater, dvs. tilnærmet lik null.

Etter hva jeg skjønner så tilbyr man fostervannsprøver ved 1:200, og tom det er jo en svært høy odds? Dvs. 0,5 % sjanse for at noe er galt, og 99,5 % for at alt er fint!

Skrevet

Er ganske så typisk at de heftigste debattantene med saftigst ordforbruk ikke våger å bruke nicket sitt... Kan jo lure på hvorfor. Jeg synes det er skammelig å yppe seg fram på den måten, det passer en annen alder til.

Skrevet

"corleone"??? - så det er ikke anonymt å kalle seg det?? Ha-ha!!!

Du får legge ut navn og adresse, så snakkes vi. - I og med at du mener du ikke er anonym liksom?

Alle med nick er like anonyme, skjønner du. Noen har flere nick også. Så nick eller ei spiller ingen rolle!

Dårligere argument har jeg sjelden lest, ha-ha. Fikk en god latter!

Skrevet

Smyger meg inn med en kommentar.

Hvem er denne på 44 år så er så ufin i ordbruken. Dette begynner å bli latterlig. Begynner nesten å lure på om du er vel bevart. Har aldri opplevd lignende.

Til deg Corelone, lykke lykke til videre!!! Jeg er sikker på at det vil gå deg vel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...