Gå til innhold

Uke 47-gjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner dere noe ennå dere da jenter? Syns liksom jeg kjenner så lite, så bekymret for at det ikke blir nok egg. Kontroll i morgen. Puh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte el-sprøyta i går og har kjent det har jobbet i magen i dag!!

EndeligMamma: Jeg satt nok på venterommet da du kom, var litt tidlig ute... Uttak i morgen.. Jeg gruer meg egentlig litt, med tanke på hvor ubehagelig jeg hadde det sist.. Men det går nok bra!!

Masse lykke til alle sammen!!

Skrevet

Nå er el-sprøyta akkurat satt, og det var jo litt av en jobb!! Klarte å skjære meg to ganger da jeg skulle brekke av toppen på ampullene. Mannen måtte til med plaster og hjelpe meg å skylle vekk blod og glassfragmenter. Det var noe ordentlig søl det derre Pregnyl-greiene, takke meg til Ovitrelle ferdigfylt sprøyte, ja. Ellers tror jeg det gikk bra :-). Godt å få det overstått, jeg har kjent meg så stinn i magen de siste par dagene, så nå gleder jeg meg til å få egguttaket unnagjort.

AniBer: Jeg er sikker på at det går kjempefint i morgen:-) Du får ha virkelig lykke til. Og alle andre her på tråden, selvfølgelig!!

Skrevet

Da har jeg vært på kontroll.

Blakstad målte slimhinnen til 10-11 cm, og 5 egg av 14,13,11,10 og 9 cm, og det er perfekt for meg som blir lett overstimulert. Ingen verpehøne med andre ord :o) Økte dosen til 150 ie og ny kontroll på onsdag :-) ble så lettet over at det var kommet egg til meg over helgen altså :o) så da er det bare å krysse fingra for at de vokser som de skal , og at det blir uttak mot helgen :o)

Cathy S hvordan har det gått med deg?

Skrevet

Så bra lillebie! Jeg er deppa nå. Nettopp vært på kontroll. Kun en på 18 og to på 15. Tre fire små som sist. Og enda jeg var på lang regime som skal gi fler egg. Har snakket med lindenberg og at jeg nekter å dra med så få, krevet at han skrudde opp dosen. Så skal ta 225 frem til onsdag og ny ul da. Det er rett og slett for dumt om også vårt tredje forsøk blir avbrutt. Mulig jeg er svartsynt men nå tenker jeg at det kanskje ikke er meninga at det blir. Sorry altså :( Men veldig glad for dere andre som skal ha uttak snart:) :) :)

Skrevet

Hei CathyS,

Jeg vil bare si at jeg har en god følelse for deg, og at onsdagen kommer til å se bra ut ;-)

Jeg har også være på UL i dag - jeg har 4 på den ene siden og 5 på den andre siden - alle mellom 15 og 18. Så jeg skal sette eggløsningssprøyten i morgen og uttak torsdag. Kjenner jeg har en blandet følelse av nervøsitet, spenthet, nysgjerrighet... Gynokologen mente jeg har få egg i forhold til min alder, men jeg har bestemt meg for å være optimistisk og tenke som så at det må være bedre med kvalitet enn kvantitet, og det samme gjelder jo deg - jeg har troen på oss!! ;-)

Du får holde meg oppdatert i forhold til onsdagens ul - som jeg tror går veldig bra!

Skrevet

Takk for det:) det hjelper med heiarop. Det høres flott det hun fant på deg, helt enig i at kvalitet teller mest. Ser jo mange m mange som likevel sitter igjen m et par stk til slutt. Dette går bra!

Skrevet

Da har jeg hentet ut 9 egg i dag! Ble 3 flere enn det vi trodde!!

Merket det ganske godt da de skulle hente ut de 6 på høyresiden.. Blir spennende å høre hvordan det går med de i morgen og se hvor stort frafall det blir frem til onsdagen.. Bare det blir igjen 2 bra så er jeg fornøyd!!

Snille mannen min varter meg opp med vann og paracet ;)

Krysser fingrene for oss alle sammen!!!

en lettere redusert mandagsklem

Skrevet

aæsj så kjedelig cathy S, men det er bare ett egg som trengs, husk det!! 3 egg er bedre en ingen egg.... ivf-mammer (nicet altså) tror jeg reiste ned med kun 3 egg, og de fikk to inn og har en baby i magen, så det er absolutt ingen umulighet! vi hadde tenkt å reise ned på alt over 2 egg forrige gang, men ble bare ett, og da gikk det jo ikke! hvordan har delingen og befruktningen av eggene gått på de forrige forsøkene da? bare med tanke på om det er er stor sjangse for at du får 3 perfekte egg ? krysser hvertfall fingrene stort for deg, det kan jo bare ikke bli avbrutt nå!!

lykke til dere andre jenter også :o) Aniber, kjempebra med noen suprise egg da:o)

Skrevet

Hei og takk for støtte LIllebie. Problemet er at ingen av eggene har delt seg på begge de to IVFene vi har bak oss, så jeg orker ikke en runde til med så dårlige odds når jeg kanskje har et eggproblem så skulle jeg så gjerne hatt ut 4-5 hvertfall. Spesielt når jeg ikke har problemer med å danne egg i meg selv, det er for lite FHS som gjør dette,

Men vi får se til onsdag, vil heller avbryte i Norge enn å få det avbrutt etter uttak osv. Men har bestemt meg for at går det ikke denne gangen, skal jeg igang med en gang jeg får mensen om jeg så skal sitte i Køben på julaften!Så skal vi på kontroll begge to onsdag da, spennende. Du skal se du ender opp med mange flotte! :)

Skrevet

huff det skal ikke være lett dette her altså.. og jeg forstår hvordan du tenker når de ikke har delt seg som de skal de forrige rundene. jeg vet ikke hvorfor jeg danner så lite egg, jeg har helt normale verdier....når jeg ble overstimulert så hadde jeg vel bare 8-10 egg tilsammen.... ei på jobben skal ha uttak i morgen og har ca 10 på hver side, og ikke overstimulert.... er så forskjellig - og urettferdig føles det selvfølgelig!

det må være værre å få avbrutt i danmark enn i norge, selv om det er for jævlig det også, men om man kan starte opp allerede neste mens så er det ikke "så ille" som om man må vente flere måneder.

Skrevet

Er ikke like svartsynt nå da - har ryddet leiligheten og satt meg selv i sving. Tenker at om det skulle være tre store, fine dere så kanskje vi sier go likevel. Kan jo aldri vite hvilket som er gullegget og dette er lotteri uansett. Mulig vi bare reiser ned for uttak og så heller kaster oss på et fly om det skulle være noe å sette inn. Bedre med dårlig beskjed hjemme. Få høre hvordan det går onsdag med deg da :)

Skrevet

ja det var akkurat slik vi tenkte sist også, at vi bare fløy opp og ned, og var det fine egg så fløy vi ned igjen :-) bare dumt man ikke får vite før 9 på morgenen samme dagen som innsett da , om det blir no tilbakesetting (eller de kan vel kanskje se det dagen før også egentlig?)

nei det er sant, man vet aldri hvor gullegget befinner seg, så er det 3 perfekte egg så hadde nok vi reist ned hvertfall, men det er jo noe du må vurdere :o)

hold meg oppdatert du også da, dette er såå spennende altså:o)

Skrevet

Da har jeg snakket med klinikken og fått en statussjekk på egga mine; 2 egg var tomme, 2 hadde ikke delt seg og 5 så foreløpig fine ut! Blir spennende å høre i morgen hvor mange vi står igjen med! Formen er fin i dag. Noe vindfull, men ikke på langt nær som sist!

EndeligMamma: Er så spent på hvordan det har gått med deg i dag!!

Skrevet

Fikk ut 20 egg idag, er i fin form. Men det er fortsatt usikkert om det blir noen innsetting igjen på torsdag...... Håper og krysser det jeg krysser kan!

Lykke til dere andre også_)

Skrevet

Jo takk, det gikk forholdsvis greit i dag. Fikk ut 16 egg. Det er det største antallet jeg har hatt, og de sa det var på grensen til fare for overstimulering. Må ta en blodprøve og UL før de avgjør om de setter inn på torsdag. Håper jeg får satt inn så vi slipper å vente en hel måned for å sette inn fryseegg!! Spent på befruktningsraten også forresten, men skal jo ha ICSI så den bør jo bli ganske høy..:-))

Lykke til med innsetting i morgen, AniBer. Jeg er sikker på at alle 5 blir fine. Skal dere sette inn 1 eller 2 egg, forresten?

Skrevet

EndeligMamma: Så bra med 16 egg!! Drikk masse vann!!! Krysser fingrene for at dere får satt inn på torsdag!! Vi setter inn 2 hvis det er mulig!!

Skrevet

Forsøket vårt ble avbrutt da ingen av våre egg hadde delt seg videre fra i går... Vi har hatt store frafall i antall egg ved alle våre forsøk, så det kom ikke som noen overraskelse..

Skal tenke masse på dere jenter og lykke til med uttak og innsettinger!!

En litt trist onsdagsklem

Skrevet

Nei så ufattelig trist Aniber!!! det er jo ikke slik det skulle gå!!

en kjempestor trøsteklem til deg!!!!

Jeg har vært på kontroll i dag, 1 = 18 mm, 2 =14 mm og 1= 10 mm slimhinne på 11.4, så det blir uttak i helgen eller på mandag, skal på kontroll igjen i morgen! Ikke stort å skryte av eggproduksjonen min hvertfall, men ble to fine egg sist av 5 egg, så vi håper på at det går bra, at jeg kan få bli en ruger igjen :o)

det ser altså ut at det blir kun 3 egg med bra størrelse til uttak, så vi ligger likt der Cathy S. Hvordan går det med deg, har du vært på ny kontroll?

Skrevet

Føler med deg Aniber, bare så ufattelig kjipt! Lillebie det høres flott ut! Selv har jeg vært til kontroll nå og velger å avbryte. Jeg har to på 18, en på 23 og en på 13. Jeg orker ikke å gå gjennom dette en gang til med så få, spesielt siden trolle mener det var mange små som kunne blitt med opp om de hadde skrudd opp dosen før. Dette er siste forsøk av de vi hadde kontrakt på for 3. En to tre på det fjerde skal det skje. Vi går på igjen enten alt i desember el januar. Jeg tenker at dette vil ta tid og da vil jeg ikke stresse. Få høre hvordan det går neste kontroll da? Masse lykke til:)

Skrevet

Ok det var synd da Cathy S... men forstår at du velger å avbryte når du har dårlig kvalitet på egegne dine, da er det litt lite med 2 egg... da får vi krysse fingrene for at de klarer å dosere deg riktig neste gang! men om du avbryter nå så telles det ikke som førsøk, og det er jo positivt :o)

Skrevet

Uff så leit AniBer. Føler virkelig med deg:-(

Av mine 16 egg var 4 umodne. Av de 12 som var igjen ble 9 befruktet, og i dag var det 5 av disse som var perfekte. Blodprøven og ul var bra, så satte inn 2 egg i dag, og nå er jeg offisielt ruger:-))) Nå skal jeg slappe av litt på sofaen før tulla mi våkner og skal ha middag.

Ha en god ettermiddag/kveld alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...