LykkeligSomMamma Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Hei jenter, hvordan går det? Nettopp vært hos trolle. Har slimhinne på 11. 2 follikler på 8, to på 9, en på 7, en på 10 og en på 11. Hvordan syns dere dette høres ut? Blir jo litt bekymret for at de skal kollapse slik de har gjort før når de var små.
Mille38 Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Hei CathyS, jeg synes jo det høres bra ut jeg:) men hvor mange dager har du stukket? Og hvor mange til skal du stikke? Slimhinnen var jo veldig bra!!! Klem
LykkeligSomMamma Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 Godt å høre. Er på stikkedag 9 og skal stikke til mandag. Hvordan går det med deg da?
Mille38 Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Da tror jeg det blir helt perfekt størrelse på de til den tid:) Har du opplevd at mange har gått til grunne underveis tidligere? Jeg er på stikkedag 5 i dag, og skal på UL i morgen tidlig. Jeg er veldig spent, for jeg er ingen stor egg-produsent. Så jeg håper inderlig det er noen der! Når har du fått tid til uttak?
LykkeligSomMamma Skrevet 13. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2008 Hei, ja første IVF så forsvant de en etter en til jeg satt igjen med 1 stk. På nordica sa de at det kun er når follikkelen er på 12mm eller mer at de kanr egnes med som reeelle. Og ingen av mine var det nå. Samtidig, forrige gang hadde jeg abre 5 på denne tida og vips var det blitt til 8 stk litt etter. PUH! Masse lykke til i morgen Mille38, det kommer til å gå flott og vi trenger jo bare ett stk :)
lillebie på`n igjen Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Hei Cathy s, det høre bra ut dette ) jeg var på kontroll hos blakstad i dag, hadde slimhinne på 4, 6 follikler på ca 6 -7 mm og en på 10 mm , er på stikkedag 6 ! skal tilbake på mandag, å da skulle vi kanskje øke dosen min (endelig), og jeg uttrykte min bekymring over at gga skulle gå til grunne som sist, men hun sa det så ikke slik ut, så da er det bare holde seg positiv ) blir jo litt bekymra når ene gget er større enn resten, men satser på at det jevner seg ut:o)
LykkeligSomMamma Skrevet 13. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2008 jeg syns det høres helt flott ut! Og med noen dager til for oss så plopper det nok opp ennå fler! Spennende å se over helga!
sirkeline77 Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Hei jenter! Jeg skulle gjerne ha kvittet meg med noen egg hvis det gikk an,,,,, Har nettopp vært til kontroll og ligger i faresonen for overstimulering, 8 follikler på den ene siden og mange fler visstnok på den andre, Gikk rett i kjelleren nå gitt.... Men ny kontroll på søndag- får krysse fingrene og tenke positivt,,,,,
lillebie på`n igjen Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 oi ikke bra å bli overstimulert, men de trenger ikke ta ut alle eggene dine, det gjorde de ikke med meg da jeg ble overstimulert, de tok ut 5 tror jeg, men jeg ble likevel innlagt, men det hadde vært MYE værre om de hadde tatt ut alle sammen...for de tomme eggposene fyller seg opp md væske igjen etter uttak. håper det ordner seg , og at det blir egg inn på deg sirkeline :-) du er heldig som kan holde til i Norge, å få kontroll i helgen, for blakstad ville gjerne sett på meg tidligere, men jobber ikke i helgen....så da må jeg kontrolleres på mandag.
LykkeligSomMamma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. november 2008 Huff da, det høres altfor spennende ut! Men mye kan skje til søndag. Har hørt de kan redde syklus ved å bare spraye en stund el l så de vet sikkert råd på søndag. Hvor store var flesteparten? Dette kommer til å gå bra:) Spent på nytt fra deg på søndag, håper du kan poste:)
AniBer Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Da har jeg vært til kontroll i dag! Friberg så 6 modne egg + flere som ikke var like store som de 6. Blir uttak på meg mandag! EndeligMamma: Hvordan har det gått med deg i dag? Så du meg i dag? Ikke vanskelig å legge merke til meg som er litt yngre enn de fleste andre der.. hi hi
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 15. november 2008 #13 Skrevet 15. november 2008 Da hører jeg til deres uke. Skal ha innsetting tli fryseforsøk på onsdag.
Turte79 Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 Hei hei:) Jeg menger meg inn her selv om jeg skal ha innsetting imårra på søndag.. Reiser til Trondheim idag og har time imårra kl tolv;) Blir spennende! Gleder meg myyyye!) Fryseforsøk på meg da...
Vikke74 Skrevet 15. november 2008 #15 Skrevet 15. november 2008 Heisann! Jeg var på stikkedag 9 i går og var på UL. Jeg har 3-4 follikler på den ene siden og 6-8 på den andre siden. Den største var bare 12 mm, ellers lå de resterende på oppunder 10 mm. Så jeg fikk øket dosen min fra 175 ie til 225 ie til mandag. Jeg er så spent, spesielt siden dette er vår første ivf behandling. Hva tror dere? Jeg synes de fortsatt er så små, er det mulighet for at de vokser seg fine og store frem til mandag? ;-) Hvor store bør folliklene være før uttak - noen som vet hva som er optimalt her? De regner med uttak på onsdag i neste uke... Håpe - håpe ;-) Lykke til alle sammen!!!!!!! Klem til alle
LykkeligSomMamma Skrevet 15. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 15. november 2008 Hei vikke74, høres ut som om vi er ganske likt i løypa ift størrelse på stikkedag 9. Hvor hører du til? Nordica sa jeg skulle fortsette m samme dose, spent på kontroll mandag om noen av de på 8 og 9 er blitt m opp. Det er visst først når de er 17 18 at man gir ovitrelle og da blir de vel over 20 frem til uttak. Kan jeg spørre hva slimhinnen var på? Spennende til mandag puh!
Vikke74 Skrevet 15. november 2008 #17 Skrevet 15. november 2008 Hei CathyS! Ser at vi er ganske likt ja :-) Spenningen er nesten ikke til å holde ut synes jeg - jeg har bare lyst å komme i gang med uttak, og selvfølgelig få høre at befruktningen og gullegget (ene) er der! Men det er mange hinder underveis, så det er greit å ta en dag av gangen. Vi hører til på UNN i Tromsø. Slimhinnen min var også lik din - 11 mm. Hun sa den var fin. Hva er ideelt - vet du det? Så man tar ovitrelle før uttak - er det eggløsningssprøsyten det, er er det noe som skal gi siste finishen på eggene? Jeg må få høre fra deg på mandag :-)
LykkeligSomMamma Skrevet 15. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. november 2008 Artig at vi er så likt:) 11mm slimhinne er veldig bra. Ofte er det det jeg hadde ved inseminasjon til vanlig og enda er det mange dager igjen. Nordica er fornøyd m alt over 7. Ovitrelle er el-sprøyte ja og hjelper til m siste modning på eggene. Må tas akkurat når legen sier så man får modnet nok, men ikke så mye at man får eggløsning. Ser frem til å høre fra din neste kontroll og:) Lykke til, dette får vi til!
Vikke74 Skrevet 15. november 2008 #19 Skrevet 15. november 2008 Jeg skal sende deg en oppdatering fra hotellrommet på mandagskvelden:-) Og JA, dette får vi til Har dere holdt på lenge? Vi har prøvd i 3,5 år nå, så det er på tide at vi får det til!!
LykkeligSomMamma Skrevet 15. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 15. november 2008 Vi har 'bare' holdt på siden sommeren 2007. Inseminasjoner først, 4-5 stk, så påviste tette eggledere. To avbrutte IVF i sommer så nå håper vi på innsetting med gullegg etter første ICSI. Tvi tvi:)
sirkeline77 Skrevet 16. november 2008 #21 Skrevet 16. november 2008 Hallo jenter! Var til kontroll idag. Jeg har 14 follikler på den ene siden og legen telte til 20 på den andre ,men det var enda flere ..... Litt i overkant mange eggposer..... Men hormonprøven var ok, så det blir uttak på tirsdag. Men fikk beskjed om at det bare er 50% sjans for innsetting igjen. Krysser fingrene for at det skal gå bra-orker ikke tanken på å måtte vente lenger!
lillebie på`n igjen Skrevet 16. november 2008 #22 Skrevet 16. november 2008 oi dæven å mange egg! men hvorfor har du fått beksjed om at det kun er 50 % sjangse for innsetting på alle de egga der??
sirkeline77 Skrevet 16. november 2008 #23 Skrevet 16. november 2008 Jepp jeg vet..... men det er ikke kjempe stas akkurat! Det er bare 50% sjans for at det blir innsetting nå. Pga den store faren ved overstimulering, så må kanskje eggene fryses ned og heller settes inn i neste syklys....
EndeligMamma!! Skrevet 16. november 2008 #24 Skrevet 16. november 2008 Kontrollen unnagjort her også, ja. Dr Kahn telte 7-8 egg på hver side og slimhinne på 11 mm. Han sa alt så perfekt ut, og jeg skal ha uttak på tirsdag. Setter eggløsningssprøyta kl 23.15 i kveld. AniBer: Jeg så deg nok ikke, nei. Var litt sent ute, så jeg var bare såvidt innom venterommet. Så ble jeg sittende inne hos sykepleier Monica en stund, så du passerte nok i korridoren utenfor mens jeg var inne hos henne. Hun ville gi meg Crinone, men jeg ville heller ha Progestan. De har visst gjennomført å gi Crinone pga at NAV praktiserer så forskjellig om man får igjen for Progestan eller ikke. Gir kun Progestan hvis noen spør om det. Jeg vil nå mye heller ha Progestan, for det var det jeg brukte da jeg ble gravid med tulla mi. Første forsøk brukte jeg Crinone, og det ble negativt.. Sikkert tilfeldig, men det er nå rart med den psykiske effekten, da.. Vi får krysse fingrene for at vi alle får det til nå..:-)))
lillebie på`n igjen Skrevet 16. november 2008 #25 Skrevet 16. november 2008 ah ja skjønner...er nok en fare for det når man har så mange egg...krysser fingrene for deg hvertfall:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå