Gå til innhold

Dere som har vært i SYDEN med små barn. Rundt 7 mnd alderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til grand canaria 6 desember og det jeg da lurer på er HVA må jeg tenke på før jeg reiser og hva burde jeg ha med?? Hun er 7 mnd når vi reiser. Kan vi ha med ferdigpakker med NAN på flyet. Jeg ammer ellers, men det er ikke alltid jeg har nok melk til henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått med både pumpet melk og ferdigblandet NAN på flyet flere ganger, men man KAN visstnok bli bedt å om å åpne boksen - men det har altså gått bra på flere flyplasser for meg.Kan også være greit å ta med et par ekstra vognposer fra Gardermoen da ikke alle flyplasser har det.

Ta med noen leker og nok bleier til flyturen, grøtene er ofte søtere i spania så kan være greit med en eske hjemmefra. Ellers finner du sikkert et større utvalg av mat og bleier der enn hjemme. Tror Dodot-bleier er veldig like pampers.

Har ikke funnet ferdigblandet NAN i spania, så kanskje greit med noen ekstra bokser hvis du trenger til utflukter osv. God tur, det går sikkert veldig bra.

Skrevet

vi var i tyrkia i sommer med babyen på 7 måneder.

jeg ammet men hadde me drikki på flyet. det syns nemlig babyen vår var knall godt. vi hadde ikke noe problem å få me det ombord på fly.

vi måtte desverre avbryte ferien å reise via en del fly plasser hjem over. å ingen som sa noe på at vi hadde me mat å drikke te babyen me inn på flyet.

ta me nok bleier, en pakke med grøt, å gjerne middagsglass i bagasjen. vi hadde problemer med å finne store nok bleier (bleie var også veldig parfymerte) å alle middags glassene (i tyrkia altså) var veldig finmalt pure.

pose te vogna er lurt å ta med ja. det hadde de ikke på hjem reisen. å stakkars vogna mi.

før reise må du tenke på hva du har på babyen. må ha behagelige klær på som er lette å ta av og på etter temperaturen på flyet.. å gjerne ha med et teppe å en leke.

masse lykke til me reisen det går nok kjempe greit. god tur :)

Skrevet

I tilegg til det over må jeg legge til at vannkoker og termos er noe jeg alltid har med til utlandet.

Da varmer du opp vann selv til grøt/melk og har med varm på termos hele dagen. Da vet du at det er av bra kvalitet, samt at du alltid har det for hånd.

Bleier er dyrere og dårligere i Spania så det hadde jeg tatt med. Det samme med barnemat.

Skrevet

Og ta for all del med en skikkelig vogn.

En liten trille er bare teit da barnet ofte tilbringer mye mer tid i vogna på ferier. Det er også dårligere fortau så trillehjul er ikke det ultimate, samt at en stor skjerm er viktig.

Skrevet

ta med bilsetet ombord. det hender du får bruke det og det er deilig å slippe å ha gullet på fanget i 5 timer.

en stellematte/teppe som hun kan ligge på (det er ofte flisgulv og det er kaldt)

et par babytepper/helsetepper

noe varmt å ha på om natta for den lille

solkrem og solhatt med solfaktor

nok mesoft (om du bruker det)

bleier hadde jeg prioritert, men de kan du sende i vogna

pumpeutstyr

skjeer og flasker

Skrevet

Jeg har vært mye i Spania med baby og fått beskjed om å aldri ha solkrem på barn under et år (hverken fysisk eller kjemisk filter), men heller holde dem i skyggen. Det fungerer helt fint.

Ser noen er misfornøyd med bleiene, men har du dårlig plass i bagasjen ville jeg absolutt satset på å kjøpe bleier der. Du skal tross alt til et svært

vellutviklet land. På fastlandet har de iallefall mange serie mer

middag, også økologisk, i alle malingsgrader på apotek - og mye større utvalg enn her.

Skrevet

Vi har nettopp vært på Gran Canaria med 7 mnd gammel baby. Flyturen gikk fint. Hadde med ferdiggrøt, fruktmos og vann, ikke noe probl å få det gjennom sikkerhetssjekken. Vi hadde med en del barnemat og bleier, men kjøpte også barnemat der nede og det var ikke noe probl. Fruktmosen var billigere der, det samme med MME, men grøten (nestle) var dyrere. Bleier hadde vi med, men man kunne fint kjøpe det der (ikke sikker på prisen og de hadde ikke pampers som vi bruker).

Vi brukte babyline solfaktor 25 på tulla og hadde soldrakt med solfilter. Hun var for det meste under parasollen, men badet også litt og derfor syntes jeg det var fint med solkrem.

Gran Canaria er veldig sivilisert og der vi var var det også norsk lege som var veldig serviceinnstilte. Vi var i Arguineguin. God tur!

Skrevet

vi fikk beskjed om å IKKE ha med bilsetet. er ikke plass som regel på charterfly. gikk veldig greit å ha han på fanget begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...