Gå til innhold

Det surkler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er tre uker og det surkler veldig i han, spesielt tidlig på morningen. Høres ut som det ligger en del slim/snørr langt bak i nesa.

Noen som har tips om hva jeg kan gjøre med dette? Han sover urolig fra 4/5 på natten, og jeg tror det er pga av dette - er ikke sulten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vår gutt på 2 uker har det på samme måte. Jeg vet ikke om det er melk som blir liggende eller om det er slim/snørr...Vi har prøvd å bygge opp baggen (han sover i en hardbag på natten) litt i bak-kant, slik at hodet blir liggende litt høyere enn resten, og da har det blitt bedre. Slik gjorde de det også med de gjennomsiktige sengene på sykehuset det første døgnet når de vanligvis kaster opp litt fostervann.

Skrevet

Min datter på 4 uker har det samme. Jeg merker det bare om natten. Helsesøster sa at det er morsmelk som blir liggende i "systemet" og dras fram og tilbake med pusten. Men det skal ikke være farlig. Det høres imidlertid veldig irriterende ut. Både for oss og babyen!

• 4 uker senere...
Skrevet

Veslegutten min har det samme. Han nyser endel og det hjelper, ellers drypper jeg med litt saltvann eller morsmelk og suger opp med en snørrsuger. Morsmelken gjør best nytten til dette formålet.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Signerer siste innlegg her. Min lille frøken har også surklingen, og er i tillegg tett i nesen. Om det er forkjølelse vet jeg ikke, men det har tatt seg opp etter at jeg begynte med ammingen (nå når jeg tenker meg om). Har brukt saltvann og bygget opp sengen, samt brukt nesesuger, men det har bare endt med mer tetthet, surkling og blod i nesen. Nå har jeg begynt med morsmelk istedenfor saltvann, og hun puster nå mye lettere. Har bygget opp madrassen ytterligere slik at hun sitter mer på en måte når hun sover. Lettere å puste da. Og jeg lar henne ligge på siden mest mulig tilfelle hun gulper i søvne. Da risikerer hun ikke å kveles av gulpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...