Gå til innhold

I natt måtte jeg være hard!

Anbefalte innlegg

Skrevet

tassen min har hatt ikke sovet ordentlig på natta

i over en uke nå.... Han ble operert for en og en halv uke siden, forrige tirsdag, og da ble det bare rot i rutinene hans så det holdt! De første par dagene etter operasjonen var det jo en selfølge at han var utidig og kje, han hadde det jo ubehagelig, men så ble han hoven i halsen og klarte ikke å spise ordentlig, nektet å drikke melk og alt ble bare rot! Han var en drøm før dette, hadde fast leggetid som han holdt, 1 fast mating iløpet av natta, en mating tidlig på morgenen som han sovnet etter og sov til halv 8 om morran. Hadde faste dupper på dagen, faste måltider og i det hele tatt en drømmebaby. Etter alt rotet forrige uke og denne uka, så sov han ikke om natta med mindre vi la ham i vogna og rugget ham i søvn, og jeg måtte opp hver 2. time og rugge på nytt for at han skulle sove, våknet kl halv 6 med hyl og skrik, ville ikke spise et helt måltid, ble småspising hele dagen gjennom. var suvetet hele dagen og ville bare sitte på armen. Så i går var det nesten så jeg kreperte. Ringte til min søster som har hatt en baby med sykdom og mye stri på natt. Hun sa at det eneste en kunne gjøre når baby har mistet alle rutinene sine var å starte på scratch og la ungen ligge å surve. Prøvde dette i natt, og hei dundre for en foranring! Hadde lagt ham i vogna tidligere på kvelden for å få ham til å sovne, kl 11 var han sulten, så da fikk han melk og jeg la ham i senga. Han sovnet under måltidet, så det var lett å legge ham i senga si, rundt 1 halv 2 begynte han å surve, og jeg gikk inn og sa "nå er det natta" ga han smukken og gikk ut, slik fortsatte det til litt før 2, og da ble det pokker meg stille å! Han sov til 6, fikk melk og ble lagt ned igjen, survet til halv 8, fikk stå opp og fikk frokost halv 9, og nå er han som en drøm:D Skal legge ham så han får sovet formiddagsluren nå snart, og jeg har en god følelse for det:) Han skal få resten av melka han ikke drakk til frokost, og så er det rett i seng uten noen dikkedarer. Jeg har aldri vært fan av "gråtemetoden" men det fungerte så bra i natt, at jeg tror den har noe for seg i tilfeller som dette hvor baby har mistet rutinene sine. følte meg litt slem i natt når han lå der å survet og gråt, men det er jo for hans eget beste, han har det jo bedre når han får til å roe seg skikkelig ned på kvelden og får en god natt søvn:) Det er så deilig å ha hatt en relativt rolig natt og en myk start på dagen:) JIPPI:D

Skrevet

Ja noen ganger må man jo bare.. Bare du er sikker på at han ikke våkner pga ubehag da. Hva slags operasjon har han hatt?

Men det virker jo som at det bare ble en vane å våkne så mange ganger siden det hjalp så bra i natt;)

Får håpe det fortsetter slik;)

Skrevet

han har snittet akkiles på begge beina, en veldig rett frem og mindre operasjon, han har leget ganske mye på en uke, så jeg tror ikke det er vondt nå, litt ubehagelig, men han er vant med det ubehaget. har vært gjennom dette før, men han har aldri blitt så rotete i rutiner.... håper det funer, nå driver jeg å legger ham for formiddagsluren, og han meget uenig, men jeg må jo bare holde koken hvis det skal blir bedre:)

Skrevet

Ja da får du nok bare være streng mamma noen dager så gir det seg nok;) Vi må jo ofte jobbe litt for å få inn de rutinene, men gud så lett det er å komme ut av de;(

Men lykke til-det gir seg nok etter et par dager;)

Skrevet

Ehh. Javel. Hvor gammel er denne babyen da? Han ble operert for en og en halv uke siden, men du forventer at nå skal han være helt fin igjen? Det kan da vel for pokker hende han har smerter eller er redd. Og gav han melk klokka 6, og han mått ligge og sutre i en og en halv time bare fordi du ville sove lenger? Kanskje han ikke ville det da. Alle babyer har urolige perioder, men det går deg til uten at man trenger å la dem skrike i timesvis. Dessuten bør du ikke varme opp melk som han ikke drakk til forrige måltid. Unskyld meg, men du høres ut som ei gammal tante. "Rett i seng uten dikkedarier". Herregud. Barnet ditt er da under ett år, det er jo ikke å vente at det skal være uten dikkedarier. Blir kvalm av slik lesning.

Skrevet

Oi, dette fikk jeg en dårlig følelse i magen av. Håper jeg misforstod.

Skrevet

Han er 4,5 mnd. og det er til hans beste ??

Huff, fikk skikkelig vondt i kroppen når jeg leste innlegget ditt. 4,5 mnd. og operert for halvannen uke siden. Say no more.

Skrevet

Det er heilt sikkert ein god grunn for at han har fått denne operasjonen...stå på garfy=) veldig godt å ha rutiner...eg let og min sutre litt for seg sjølv av og til.....Kan ikkje vere heilt bortskjemte heller...

Skrevet

til de som mener jeg er slem mot babyen min: Han har IKKE vondt, jeg vet når min egen baby har vondt, han er født med dobbel klumpfot, så tro meg, jeg har vært gjennom dette med smerter, og nei, han er heller ikke redd, for hører på gråten hans når han er redd, det ville jeg da tro at alle mødre vet! Han har rett og slett kommet ut av sine gode vaner som han har hatt siden han var 5-6 uker gammel, og det er kun fordi han har vært ute av hjemmet over lengre tid pga operasjonen. Hadde han hatt vondt eller vært redd ville jeg ikke latt ham ligge å gråte!! Og jeg lot ham ikke ligge å surve etter kl 6 den morgenen fordi jeg ville sove lenger, men fordi han blir så sliten og trøtt utover dagen hvis han står opp før kl 7. Syns alle dere som mener jeg er slem mot mitt eget barn burde tenke seg om før dere skriver slike svar, tror dere virkelig jeg er så hjerterå at jeg syns det er OK at han gråter, og at jeg gjør dette for egen vinning? Jeg elsker barnet mitt over alt på jord, og hadde det vært smerter eller redsel hadde jeg sittet våken med ham til jeg så mannen med ljåen, men dette er ikke grunnen til hans sovenekt og surving, det er rett og slett at han ikke finner roen om kvelden, og blir derfor sliten og survete på dagen grunnet dårlig nattesøvn! At han "bare" er 4,5 mnd har da inegnting å si! Unger har rett på god nattesøvn om de er mini eller ei! Det er bare enklere å forklare til et barn som forstår tale at de må sove.... FY FOR SKAM at dere kan tro at jeg med vilje og god samvittighet ville plaget og vært slem mot mitt eget barn!!

Skrevet

Enten er du forfedelig dårlig opplyst eller litt smådum???

-Babyer under 6 mnd forstår INGENTING av å måtte skrike fordi de ikke får mat/kos e.l

-Skrikekurer/nattavvenning skal IKKE skje før barnet er minimum 6 mnd og spiser minst 2 måltider fast føde iløpet av dagen..

-Skrikekurer anbefales stort sett ikke i det hele tatt lenger fordi barnet har ikke evne til å forstå dette før de er 2 år eller eldre..

Barnet ditt er jo nyoperert.. Og du vil være hard mot han???? STAKKARS ungen din.. Og det mener jeg virkelig...

Skrevet

uff....henge meg paa ande her eg, dette hoeres vondt ut for den lille...(ikke operasjonen, men at han ber om aa faa gunnleggende behov dekkt og hans egen mor overser han) Du sier ;

"Hadde han hatt vondt eller vært redd ville jeg ikke latt ham ligge å gråte!! "

vel, de fleste moedre ville aldri latt en saa liten baby ligge aa graate, uannsett grunn. Han sovner vel fortere og sover da lenger visst du hjeper han i sovn vel?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...