Gå til innhold

Gutten min spiser så utrolig lite for tiden, litt bekymret, 4,5 mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting jeg, Han er 4,5 mnd og har til vanlig spist ca 180-220ml mme ca 5-6 ganger i døgnet. Han får endel grøt i flaska etter formiddagsluren sin, og grøt på kvelden etter han har fått flaske. Han er en relativt stor gutt på ca 8 kilo og 68 lang. Den siste uka har han spist alt fra 70-160 per måltid som oftest 100-120, noen ganger 180 på nattmåltidet. Den eneste flaska han så godt som tømmer (220ml) er den han får grøt oppi. Han er blid og fornøyd og det virker ikke som noe plager han. Tenker kanskje det kan være tenner, har hørt noen får mindre apetitt når det er tenner på gang. Tenkte jeg skulle ringe helsesøster i morgen og få veid han, er litt bekymret:-( Har vel vært slik i snart 2 uker nå. Det virker nesten som han er lei mme, for når han har fått flaske på kvelden og spytter den ut og er ferdig, kan han gjerne spise endel grøt etterpå så han er tydligvis ikke mett. Huff, har regnet meg frem til at han spiser ca halvparten av hva han pleier....

Noen andre som har opplevd slik forandring i appetitten?Hva var grunnen? Gikk de ned i vekt?

Skrevet

Nå ammet jeg når min var 4,5 mnd, men vi hadde akkuratt det samme her. Jeg var veldig bekymret og tok det opp med HS, men hun måtte bare le av meg;) Min var (er) også ganske stor gutt med gode tykke lår....

Lillemann gikk ikke ned i vekt, men la faktsik ikke på seg et gram på 4-5 uker. Alikevel fulgte hansin egen kurve fint..

Det er visst helt vanlig at de får en slik periode, men hvis du er bekymret så kan du selvfølgelig veie han og se. De skal jo ikke gå ned i vekt, men det skal mye til før de gjør det;)

Pass på at han får i seg nok væske-at han har våte bleier. Kanskje han er litt lei den melka bare, men det tar seg nok opp igjen;) Det gjorde det her! Nå er min 6 mnd og spiser og tar pupp som bare det;)

Du kan jo prøve å gi han noe annet å drikke også, jeg gir lillemann nypeekstrakt blandet i vann- han elsker det og det er jo masse c-vitamin i og sunn "juice".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...