Hulda77 Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Nokon som veit om eg kan blande mme (den ferdig blanda, desse små kartongane på 200 ml) med morsmjølk?? Tenkte å pumpe meg og blande i mme, og lage til små porsjonar til å ha i frysaren. Samt alltid ein skvett i kjøleskåpet. Har nemleg for lite mjølk på kvelden. Har fått råd av helsestasjonen om å pumpe meg. Men tenkjer eg vil blande for å få litt meir. Kan ferdigblanda mme frysast? Og er det ein god idè å lage til i isterningsposar??
Makko med to små gutter Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hvorfor? mm er best for barnet, hvorfor risikere å kaste mm sammen med mme? Pump deg, og frys ned dette (ev. ha i kjøpeskapet hvis du bruker det hver kveld). Gi heller først mm for å så ev varme opp litt mme etterpå. -Men ammer du først er det sikkert ikke SÅ mye hun trenger i tillegg?
Hulda77 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Jada, eg som alle andre veit at mm er best for barnet. Men ungar klarer seg heilt fint med mme også. Mange får berre mme! Babyen min må få utpumpa mjølk på kveldane, eventulet mme eller (slik eg tenkjer) blanding av mme og mm. Eg vil jo helst berre amme, eg altså. Er litt trist over at eg ikkje har noko mjølk til henne... Men slik er det altså. Grunnen: da treng eg ikkje pumpe absolutt kvar dag! Har nemleg nok mjølk på dagen, men om kvelden er det veldig dårleg.. I dag måtte babyen få mme, puppane var heilt tomme. Den nye rutina blir derfor pumping på morgonen (da har eg bra med mjølk) som ho får om kvelden. I tillegg til brystet sjølvsagt. Og desse boksane med mme dei har så kort haldbarheit! Derfor tenkte eg å bruke dei som er ferdig blanda, og så fryse ned porsjonar. Om ingen veit svaret på dette, så kan eg jo alltids ringe produsenten
Expat Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Du kan blande mm og mme - men da skal den brukes umiddelbart! Mme skal IKKE spares. Det er farlig! Kun tørr mme pulver kan fryses, men du kan jo ta i små fryseposer og ha i akkurat nok til å blande i f.eks 50ml vann, og så blande i mm?
A og G Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 jeg ville ikke fryst ned noe mme, og heller ikke blandet de to. Heller gi mm først og så mme hvis hun trenger mer, og da nyblanda mme. Hører flere som sier at isterningsposer ikke er noe lurt pga at man ofte får rester av posen sammen med melka, da kan det være bedre å fryse i feks avent sine begre eller i isbitboks hvis du vil ha så små porsjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå