-MtG- Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er det ikke det det heter, sånn "støvsuger" som vasker gulvene med bare vanndamp? Jeg er så dritt lei av vaskekost og såpevann og gulver som ikke blir rene. Er sånn dampvasker bra? Og hvor mye koster det for en som funker? Hvor kjøper man det?
hundemamma ♥ Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hei hei MtG Glemte minne deg på å være effektiv den dagen men mener å huske at jeg sendte deg et mentalt spark. Men etter innlegget ditt og dømme kjente du det ikke hehe Uansett, vi har en sånn vasker men jeg aner ikke fra hvor eller HVORFOR vi har det. Eneste vi har brukt den til på fliser og i dusjen og nå skal mor og far låne den til å steame gammel tapet av veggene på loftet. Det er nok bra i teorien men mye pes å dra den rundt. Pass i allefall på at tanken er stor nok for det er ikke vår og da må man fylle på vann hele tiden og vente på at det varnes opp eller noe. Aner ikke jeg men selv om jeg hater å vaske gulver så er det faktisk lettere enn å godsnakke med maskinen vår. Men det er sikkert forskjell på de. Ha en fin kveld da
-MtG- Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Takk for svar:) Nei, jeg var nok ikke så veldig effektiv. Sikker på at du sendte spark? Hvor stor tank er det på den dere har da? Og hvor lang tid tar det før tanken er tom? Er det mere pes å dra rundt enn en støvsuger? Er det ikke samme prinsippet da? Skjønner at det tar litt lenger tid å vaske da. Hvor lang tid tar det før vannet er varmt? Har aldri tatt i en sånn dampvasker jeg:)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 jeg har lånt mamma sin for å ta flisene på badet før jul. Spurte henne om jeg kunne ta skapdørene på kjøkkenet også, men det ville ikke hun ha gjort, i tilfelle de ble ødelagte (kunne være at folien utenpå ramlet av pga varmen og fuktigheten..).. Dermed spørs det om du kan bruke det på gulv, det kommer nok ann på hvilke gulv du har. Men dampvasker er genialt til å vaske fliser, trevegger, tredører o.l. med! Jeg er glad mamma har, slik at jeg får låne Har du sjekka på elkjøp sine sider om de har? www.elkjop.no
-MtG- Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 Har sjekka på elkøp, men der fant jeg ikke noe. Vi har parkett. Det geniale med damp skal vel være at det ikke legger igjen noe særlig fuktighet på gulvene? Dampen skal jo fordampe:) Så reklame på tv-shop for en stund siden. Der sa de den var super på parkett.
hundemamma ♥ Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Er sikker på at jeg sendte et lite spark din vei) Jeg er ikke sikker på hvor stor tanken er. En liter kanskje....? Men det er jo i prinsippet samme med et strykejern, om man damper hele tiden blir det fort tomt. Og en liter dekker langt i fra et vanlig stuegulv. Det verste jeg gjør er å støvsuge og klippe plenen. Dampe gulver tar glatt førsteplassen. Nå har jeg kommandert mannen til å sette den i boden. Det var forresten hans påfunn med hele damper'n. " da blir det så enkelt å gjøre rent at jeg kan gjøre det jeg" sitat mannen.... Han fikk ånden over seg en gang på badet og da dampet han omtrent alt som var. Nektet å vaske speilet. Det skulle da dampes!! Jeg hadde droppet hele dampevaskeren jeg. Men om du liker damp hadde jeg heller fått meg et dampjern til tøy, klær og gardiner og sånt. Det er faktisk mulig å håndtere hehe
-MtG- Skrevet 12. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg er ikke spesielt glad i damp, jeg bare hater å vaske uten at det blir rent:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå