Gå til innhold

Dere som legger babyen deres kl 19...se hit litt... ca. 6 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når står dere opp om morgen og hvor mange ganger om dagen sover babyen? Og hvor lenge sover barnet og hvor gammelt er det?

Gutten min er 5,5 mnd. VHan våkner kl 8 og vil ha mat. Gir han mat på senga (mme). Ligger og koser til ca. 9.

rundt halv 11 sover han igjen. ca. 1-1,5 time. Så sover han i 14-15 tida. Da også gjerne 1-1,5 time. Da sover han ikke mer før han skal legge seg om kvelden.

Problemet er at han blir så trett og grinete. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal flytte på disse lurene.

Noen som har noen tips?

Nå har jeg faktisk lagt han kl 18 noen dager, og han sover helt til kl 8 neste morgen.

Er det noen andre som legger barnet så tidlig?

Jeg er ekstremt heldig som har et barn som sover så godt, å det vet jeg og nyte. Koser meg mye om kveldene. Men synst kanskje det er litt tidlig å legge han kl 18? Skulle ønske han kunne ta en lur til på dagen, og heller vere våken til kl 19.

Eller er det greit å legge han så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han ville sovet lenger om du la han en time senere på formiddagen.

Men kl 18 er ganske vanlig det også.

Les Gina Ford sine bøker. Gode tips der.

Skrevet

Lillemann her er også sånn. Sover to lurer og er våken hele etterm. Prøver å drøye siste lur litt, men ofte er han ferdig med soving kl 1-halv to. Blir laaange etterm.! Men her går vi på badet etter halv 6 en gang, bader og koser for å drøye tiden. Når seansen på badet er ferdig er han klar for velling og sovner som en sten:)

Klokken er da som oftest rundt 6, men da sover han til halv8-8 med en liten nattaming da;)

Så jeg hadde bare lagt han kl 6 jeg. Slik har jeg hatt det med alle mine barn faktisk og da har jeg latt de styre det selv- er jo det beste hvis man kan det!

Skrevet

Lillemann er forrseten 6 mnd;)

Skrevet

Minsten på 5 mnd og en uke legger seg kl 19. Hun sover stort sett til 8, avbrutt av et par matinger (får mme). Hun sover enten en dupp rett før 12 og en dupp i 14-15-tida (hver på 30 min/1 time/halvannen time - det varierer veldig), eller vanligst: en laaaang dupp ca 13 som varer alt fra 1 time til 3,5 timer(!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...