Gå til innhold

Er ikke dette veldig lite MM? Er litt nervøs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull på 13 uker får MM på flaske, men spiser ikke mer enn 600-700 ml. pr døgn fordelt på 6 måltider. Hun veier 5800g, og burde da spise mer? Vi nesten truer i henne de siste 150 hver eneste dag, hun vil virkelig ikke spise mer. Og går bare opp 100 g. pr. uke. Vi har forsøkt ulike flasker og smokker, hun er ikke tett i nesen og er behandlet for trøske. Skulle så gjerne ønske at hun tok litt til. Noen med erfaringer?

Skrevet

Nå er min gutt blitt 5 mnd, men de siste 2 mnd har han lagt på seg 500gr pr mnd, ca. Han er blitt en knubben unge på 8 kilo, og spiser til han er mett. Presser jeg i han for mye mat blir han sinna og gulper opp igjen alt sammen.

Er hun fornøyd?Jeg synes ikke 400gr i mnd er så lite. LIgger hun greit an iflg kurven sin på hs? ift høyde og vekt? Hva sier HS?

Skrevet

Hun virker jo glad når er våken, så ja- tror hun er fornøyd. Det kanskje ikke er så så lite? Synes jeg leser at de bør legge på seg mellom 150-300 g. pr uke, og da virker det så lite:) Også leser jeg om de på 2 mnd som drikker 160 ml hvert måltid, mens jeg får krige i 1t. 15 min for kanskje å få i henne 140. Oftest blir det 100 ml.

Kurven ser grei ut den. Problemet med HS er at det virker ikke som de har erfaring med MM på flaske- det er enten amming eller MME de kan noe om. Bor i Uppsala (verdens ammesentrum -97% ammer de første månedene..) og de sier vel i grunnen bare hun ser ok ut. Er så redd for hva som vil skje om hun skulle bli syk, at hun ikke har nok å gå på.

Skrevet

Det er vel bare de første ukene de skal legge på seg så mye, tenk hvis de skulle legge på seg 300 gr pr uke (1200gr pr mnd) i ett år , i tillegg til fødselsvekt! Da hadde vi hatt tjukke unger:)

Jeg synes ikke det virker som om du har en liten baby:)

Kan det være at hun får mat "for ofte" slik at hun egentlig ikke er sulten? Eller at hun ikke helt trives med flaskesmokken? Nei, hva vet jeg?

Skrevet

For barnet i din alder er det vanlig å legge på seg 100-150g i uka..

Skrevet

Jenta mi er 12 uker, og sliter med det samme. Bortsett fra at jeg ammer henne. Vet jeg har nok med melk, men hun suger bare noen min. og så er hun ferdig. Prøver igjen og igjen og igjen, men når d kommer melk vrir hun seg unna. Hun har bare gått opp 250 gr på 2 uker. Har også forsøkt med mme etter at jeg har ammet, men ingen interesse der heller. Hun har litt trøske på tungen men ikke så mye at hun er behandlet, så jeg vet ikke om d er d som er årsaken... Kanskje hun bare er i en periode hvor hun rett og slett ikke trenger mer mat? er vanskelig dette her og jeg engster rompa av meg..... Ammer henne etter at d har gått ca 2 timer...kanskje jeg skal la det gå lenger tid imellom slik at hun blir skikkelig sulten??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...