Gå til innhold

HJELP,babyen min har ikke strekt seg på to mndr!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vert på helsestasjonen og han hadde kun strekt seg en cm på en mnd pluss en cm neste mnd ...var 49 cm da han var fødd og er nå 63. Helsesøtra mente vi skulle snakke med en lege..jeg ble litt engstelig.

noen andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme med jenta mi tidligere i høst. Fra 6-8 mnd hadde hun strekt seg 1 cm. Jeg syntes dette hørtes rart ut, så jeg mistenkte at HS kanskje hadde målt feil.

På 9 mnd kontrollen hadde hun strekt seg fra 67 cm til 71! Og det liksom på 3 uker.. Om det ble målt feil eller om hun hadde et opphold en periode og strakk seg veldig på noen få uker vet jeg ikke.

Skrevet

Har opplevd det samme..

Den eldste jenten min la verken på seg eller strekte seg fra hun var 3 mnd til hun var litt over 5 mnd.. Jeg ammet som bare det og jenta var superfornøyd med livet. Hun smilte og lo og sov godt. Hadde normal utvikling på alt annet.. HS klødde seg i hodet og sendte hanne til barnlege etter 1 1/2 mnd uten vekst. Han klødde seg i hodet også og ba meg slutte å amme(idiot) og gi henne mme.. Hun viste forsatt ingen vekst 14 dager etter det og legen ba meg om å gi henne grøt med fløte i og vanlig kumelk i en uke. Helvetesuken.. Masse diare og magevond. Etter 5 dager gikk jeg over til mme igjenfor nå var jo mm borte vekk. Jenten ble blid og fornøyd igjen. Da uken var omme og vi igjen var hos legen spurte han om vi hadde dverger i familien .. Dette var altså den største idot legen i hele verden... Jeg reiste meg og gikk.. Uken etter gikk jeg på helsestasjonen og veide og målte. Hun hadde lagt godt på seg og hadde strekt seg.. Alt var i skjønneste orden.. Det eneste legen klarte å oppnå var ammestopp på en 4 mnd gammel baby..Idag er denne jenten 11 år og er frisk og fin. Har norm høyde og vekt..

Mitt råd til deg: Slapp av!! Barn vokser i rykk og napp!!

Og de aller fleste barn er friske..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...