Gå til innhold

Har barnet ditt brent seg på ovnen el liknende??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Er det stekeoven eller vedovnen du tenker på? Jeg brant meg stadig som unge jeg :-) Mest på stekeovnen da. Åsså brukte jeg å slå på en plate og legge hånda på for å se hvilken som var varm... :-)

Kan enda huske utallige kvelder hvor jeg sovna med hånda i en bolle med vann .-) Gikk så fint så :-)

Gullet i magen har ikke rukket å brenne seg enda..

Når det er sagt, så har jeg lært de siste årene, når du brenner deg:

Beste måte å lindre på:

Skyll i iskaldt vann og strø på med salt :-) Masse salt. Gjør ikke vondt, og du slipper "vannblemer" På meg har sånn salve aldri virket..

Kan hende du må ha på kaldt vann og salt et par ganger før det gir seg helt, alt ettersom hvor mye man brenner seg.

Skrevet

Sønnen min brant seg på gassgrillen. Da var han 15 mnd. Han tok borti med knokene. Han fikk en skikkelig vannblemme på pekefingeren og langfingeren og oppå knokene. Tok han med på legevakta og han måtte inn og skrape av brent hud samt rensing og bytting av bandasje i 2 uker etterpå (var der ca. hver 3. dag). Han er nå 2,5 år og har tydelig arr etter brannsåret : (

Skrevet

Lilllebror la hånden på en varm peisovn da han var 7 mnd. Det ble noen vannvittige blemmer, mye bandasjer og legebesøk, men etter et 2-3 uker kunne man ikke se noen ting. De har vannvittig god "grohud" når de er så små.

Skrevet

mini brant seg på stekeovnen til pappa da han var 10 mnd, 2 grads forbrenning inn hele hånden og rett til legevakta. gikk så fint så, ikke noe arr og han var strålende humør dagen etter.

måtte til legevakta og bytte bandasjer og smøres annenhver dag 1 ukes tid.

Skrevet

jentungen klarte både å legge håndflata på kokeplata og å dette på en stråleovn..

guttungen har klart seg så langt...

Annonse

Skrevet

Noen som har måtte ha hudtranplantasjon??

HI

Skrevet

Lillebror satte seg på en panelovn som barn. Haha, komisk greie, men stakkaren hadde litt vondt for å sitte en stund...

Andre lillebroren gikk det verre med; han velta over seg en tekopp. Sykehusinnleggelse og gode greier - og godt 20 år senere har han fortsatt arr på armene. Men det gikk jo i grunn bra allikevel da :)

Skrevet

Mi eldste datt på vedovnen når hu var 2,5. Mi eldste tok noen av sine første skritt og mistet balansen, ramlet på hu elste som mistet balansen og noen skrittbakover før hun traff ovnen.

Ikke noe hyl, uten om ett litt furtent barn (lillesøster slo vist...... så hun datt) men to dager etter kom ett kjempe brannsår på armen. Da var det litt for sent til å gjøre så mye, men alovera og burn gel lindret litt.

Hun hadde kjempe stygge arr i lange tider, men nå er det ikke mye som er igjen. det lille som er igjen forsvinner nok det også.

De har brent seg litt andre ganger også, men ikke noe som jeg husker spesielt. Pleier å ta på burn gel om de bare sier de har brent seg, ser ikke etter om det er rødt eller noe. Min mor brant seg kraftig på hendene for en stund siden, og gav henne gurn gel og det forsvant ganske så bra. (hun pleier å så store blemmer av ingen ting)

Så burn gel som man får i små pakker og sprayflaske på apoteket er veldig lurt å ha. Veldig lurt å ha i hus med barn. Ypperlig til brennesler, solbrenthet osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...