❤lille stjerne❤ Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hva er en rimelig lønn å ta? Skal være dagmamma for 2 barn på 1 år, antageligvis 4 dager pr uke, cirka 8-16. Barna skal få mat og frukt hos meg, ha med seg bleier hjemmefra. Jeg skal stå for våtservietter. Hva er vanlig lønn for hvit dagmamma egentlig?
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Tror du du vil få mere penger som "hvit" dagmamma enn de som er farget??
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2008 Tror du det er hudfargen det er snakk om når man snakker om hvit og svart dagmamma?
i kvitt og svart for alltid <3 Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Ha,ha...har jeg virkelig missforstått nå eller?? Kanskje du kan forklare hva du mente da?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 haha! så morsomt! hvis man jobber svart betyr det jo at man ikke betaler skatt. så en hvit dagmamma er registrert som dagmamma og betaler skatt, mens hvis man gjør det svart, så er det liksom bare privat, og pengene går rett i lomma. har du aldri hørt uttrykket "å jobbe svart"? har ikke noe med hudfarge å gjøre!!!
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Ha, ha... Da har du ikke vært mye ute i samfunnet....
kajakristine Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Hei. Kan jeg spørre om hvor du skal være dagmamma? Jeg trenger nemlig en i bydel Norstrand eller Bydel Østensjø
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2008 Hei! Det er dessverre veldig langt fra der jeg holder til. Jeg har også allerede gjort en avtale om de to barna jeg skal passe. Har en på 1 år selv også, så da er det fullt hus hos meg. Håper du finner en der du bor!
line_n & sara Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 jeg passer en, og tar kontantstøtta pluss bhageprisen. søreger du for mat og frukt, kan du jo se ann hvor store summer du bruker i uka, mnd, og ta kostpenger for dette, jeg er gansker fersk som dagmamma, men vurderer å gjøre dette, eller bake summen inn i månedsprisen. du kan sikkert trekke av matpengene på skatten, litt usikker.. du skal fakturere foreldrene, bruk ditt fødselsnr isteden for org nr (trenger ikke org for å være dagmamma) så skal du fylle ut et skjema i forbinnelse med skatten, dette finner du på skatteetatens sider, der er det også en forklaring på utfyllinga. (jeg får denne forklaringa i posten) du kan alltids ringe skattekontoret å spørre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå