Gå til innhold

Er dere blitt store ??

Anbefalte innlegg

Jeg får hele tiden høre at jeg er "så liten"..

Har lagt på meg over 20 kg, men over hele kroppen..

Er ca 1.80m så kan hende jeg "bærer" babyen godt..

Babyen min er over gjennomsnittet langt og veier bittelitt mer, så har ikke liten baby heller...

Er det sånn at dere vagger rundt, hehe, eller spretter ? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139095422-er-dere-blitt-store/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg vagger rundt, men det er også fordi at jeg har smerter pga bekkenløsning.

Er i uke 32 og har lagt på meg 12 kilo. Jordmor sa på kontroll i dag at hvis hun ikke visste bedre så ville hun trodd at jeg var dagsventende fordi jeg er stor.

Men det skal sies at jeg har bært fram tvillinger for 7 år siden og dermed er jo ikke akuratt livmoren vant til å være liten.

Er 30+4 og jeg får forskjellige tilbakemeldinger. Noen sier "åh, er det ikke lenger til du har termin", mens andre sier "nå er det vel ikke lenge igjen?". Har lagt på meg 8 kg, men er kun 1.67 høy. Tror mesteparten av vekten ligger på magen. Føler som en elefant til tider, spesielt når jeg ser meg i speilet om kvelden. Vagger litt innimellom, men kun om jeg må på do, da pleier jeg å ha vondt i bekkenet.

Jeg er rett og slett enorm her. Dette er mitt tredje sv skap og jeg frykter en 5 kilos kladd her.

Og jeg er og mer enn 180 høy.. men magen er umulig å skjule for den kommer først gjennom døra gitt..

Og nå er jeg i uke 33

Annonse

Jeg er i uke 33 og føler meg gedigen! Alle de ekstra kiloene er på magen og det begynner å bli tungt. Magen presser oppover, og jeg blir sliten bare av å gå trappa opp i andre etasje....

Men jeg får stadig høre at jeg er liten, til tross for at jeg ligger helt på topp på kurven?? Kanskje fordi det kun er magen som har vokst?

Jeg får høre så forskjellig.. alt fra at jeg er diiiger, til at jeg er liten. Ifølge legen min er jeg liten, så da hører jeg vel på han. Har lagt på meg 7-8 kg, og mesteparten er på magen (+ litt på rompa tror jeg). Tror jeg bærer magen ganske høyt, og at det er derfor noen mener jeg ser stor ut... ikke vet jeg...

Jeg vagger litt, særlig når jeg kjenner bekkenløsningen godt. Det er veldig smertefullt, og føler meg litt som en 80-åring :P Men heldigvis er det ikke så lenge igjen.. bare 44 dager for min del!

Jeg har 64 dager igjen og har lagt på meg ca 8-9 kg. Føler meg stooooor, men det er hovedsakelig bare mage (og bryster :-)) Magen begynner å være litt i veien og det ikke alt som er like lett å gjøre lenger. Heldigvis er formen bra ellers...

Her fått høre at jeg har vert sånn mitt på treet hele tiden helt til jeg var på kontroll for 4 uker siden da var jeg hos en vikar å fikk vite at jeg var liten,( å det sier alle jeg treffer også). så nå er jeg spendt skal på ny kontroll i morger, men føler ikje jeg har vokst noe serlig siden sist....

Er 164 høy og har lagt på meg 9 kilo. Er også 9 uker igjen til fødselen. Skjønner ikke helt hvor de kiloene er for magen er langt ned og liten. Får igjen medium boblejakke fra H&M fortsatt hehe. Lillegutt ligger litt under snitt også, så blir nok ingen monsterbaby her i gården :-)

Jeg er 1,64 høy og har lagt på meg 16 kilo i uke 34. Har faktisk aldri vært så liten i magen som denne gang. Men det begynner å bli riiimelig trangt inni der fordet. Tror babyen ligger lengre bak nå....altså mot ryggen min eller noe... Ligger rett under den røde streken på skjema.

I tidligere sv.skap har jeg gått opp 34,36 og 25 kilo (!!!!!) pga hormonforstyrrelse, så dere kan skjønne jeg føler meg liten. Helsigvis er det meste av vekta vann, så jeg har vært nede i normalvekt (57-60kg) innen 4 mnd etter hver fødsel:=)

Annonse

Jeg har 33 dager igjen, og får hele tiden høre at jeg er liten. SF-målet ligger rett under den røde streken, og alle sier at jeg ikke kan ha lagt på meg noe særlig. Vet faktisk ikke om jeg har gjort det, verken JM eller lege veier meg på kontroller. Men uansett føler jeg selv at jeg er stor, og merker at det skal bli godt å få hilse på lillegutt og få kroppen tilbake til normalen etterhvert:)

Når jeg sier hvor langt jeg er på vei sier så og si alle "Oi! så du har tenkt å bli skikkelig stor du..." Så magen min er nok rimelig stor. Det hører nok med til historien at jeg fra før er ganske tynn og har lagt på meg så å si alle de 12 kg på magen.

Og magen min er nok litt stor og, s-f målet mitt har hele tiden ligget utenfor det mørkegrønne området.

Begynner å føle meg stor, men vagger nok mest pga det dumme bekkenet. Skulle ønske jeg var en sånn spretten gravid dame med masse energi :-/ men jeg koser meg likevel, da :-)

Jeg er 32+1 i dag. Er 1.69 høy og veide 59kg før graviditeten og har lagt på meg 5 kg. Ikke lagt på meg noe i meg selv. Kun fått en liten søt kul. Bruker samme buksestr som før, bare mammajeans. Ligger prikk på den røde streken på symfysemål. Jeg spretter igrunn rundt :) Lykke til alle damer/jenter! Vi nærmer oss innspurten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...