Gå til innhold

Lett sportsvogn med vendbar sittedel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er superfornøyd med vår TFK, men vi har fått en laaang gutt, så vi må gå over til sportsdelen allerede nå når han er 4 mnd. Og jeg kjenner det gjør vondt i mitt mammahjerte å legge han vendt fra meg allerede nå. Så vurderer å kjøpe en mellomvogn med vendbar sittedel. Det aller viktigste kriteriet er at den er lett og at den har full liggestilling. Vil gjerne ha lufthjul også. Er det noen der som kan anbefale noe? Kjenner jeg blir litt matt med tanke på å orientere meg i vognjungelen på nytt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du vurdert Bugaboo cameleon? Den har både vendbar sittedel og vendbart styre. Og du vil kunne få plass til gutten din i bagen til cameleonen, for den er blant de største på markedet. Denne vogna er kjempelett (kun 9 kg). Sportsvogndelen har også full liggestilling og er ergonomisk utformet. De store hjulene er lufthjul, mens de små "sommerhjulene" er gummihjul, men du får kjøpt vinterhjul som er lufthjul (disse er ikke svingbare). Vi har buggis til vår gutt (15 mnd), og vi bare elsker den vogna :) Vogna er temmelig dyr som ny (nesten 8000), men det legges til stadig ut flotte brukte vogner på Finn.no.

Skrevet

Jeg ville kjøpt meg en fint brukt teutonia mistral med lufthjul (den kommer ofte med luftkanalhjul, så om du ikke finner en med lufthjul tror jeg ett nytt sett med hjul koster rundt 800 kr).

Til denne vogna kan du også kjøpe liggeforlenger (250 kr på lilleprinsen.no) som gjør at sportsvogndelen blir som en stor bag og holder dyner og tepper godt på plass + gjør vogna litt lunere. Men fottrekk over og teppe eller skinn i bunn blir den nesten like lun som en vanlig bagvogn.

Skal barnet i bhg mens han fremdeles sover på dagtid ville jeg beholdt den og tatt den med som sovevogn i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...