Lillegull og meg Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Var d d den het den badebøtta? Noen erfaringer med den?
CB-BabyBoy Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Stemmer det Vi har hatt kveldsbad i den og lillegutt elsker bøtta si!! Har storkost seg fra nyfødt oppi der og nå er han snart 9 mnd. Sitter der med lille Laban badeleken sin og spruter værre hehe. Vi kjøpte med sånn fotskammel slik at den kommer litt høyere opp; en av oss sitter på dolokket og har den i perfekt høyde for ryggen. Senere skal vi bruke fotskammelen når han skal stå alene og pusse tennene (ikke helt alene da..)
Lillegull og meg Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Hvordan holder du babyen i bøtta da? Jenta mi er snart 3 mnd, så jeg må vel støtte henne på en måte eller...dumt sp. mål kanskje men.. Har hørt mye bra om den, men er så usikker på hvordan den brukes?
CB-BabyBoy Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Overhodet ikke dumt spm De sitter rimelig godt nedi bøtta, vi pleide bare å holde en hand under haken hans når han var liten. Nå reiser han seg selv og slipper seg nedi igjen for max spruteffekt... Jeg pleier å løfte han slik at rumpa går ned i bøtta først, da får han beina oppunder seg slik at de er i samme høyde som ansiktet. Det høres beklemt ut, men han elsker det. Når han var vel rundt 6 - 7 mnd så skjønte han prinsippet med plasking. Etter det får vi nyvasket bad stadig vekk hehe
Mary Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Vi har også tummy tub. Jenta vår er 3,5 mnd gammel nå. Jeg er litt skuffet over bøtta, jeg da, men det kan hende jeg ikke har helt riktige teknikken enda. Jeg synes det er litt trangt og keitete oppi der, og vanskelig å komme til for å vaske med klut mellom valker og i nakken. Men det kan jo hende den bare skal brukes til å sitte å plaske i? Men ikke misforstå meg, jenta vår liker seg veldig godt oppi der, så den har nok gjort henne trygg på bading og vann. I starten hodt vi henne oppe under armene, men nå holder vi en hånd under haka. Gleder oss til hun kan sitte helt selv, da blir det nok litt enklere...
CB-BabyBoy Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Mary; jeg er enig egentlig med at det er trangt, det blir mer som et plaskekar. De blir jo rene på en måte, men jeg pleier ta en grovvask før bad. Må jo ta av bleia uansett, så da vasker jeg der. Han pleier jo å ha en smule grøt i ansiktet etter kveldsmaten hehe, så da tar jeg bare en våt mesoft og tar vekk det værste. Det blir noe helt annet når de sitter selv; han digga å bade før, men nå tror jeg han kunne sitte der til han ble en stor rosin
Mary Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Hehe, ja det er godt å høre. Blir vel mer gla i den etterhvert vi også. Det er jo som du sier ikke verre enn å vaske mellom valkene før man putter henne oppi. Har så smått begynt å prøve å dusje med henne også nå, så det er jo en måte å få vasket henne på. Men jeg kan forestille meg at det blir gøy når hun sitter der og plasker selv!
Ella78 m/ A&M Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Jeg var litt skeptisk før jeg tok tummy tub'en i bruk, men nå er den helt super. Junior er 3,5 mndr nå og bader hver kveld, da sover han ekstra godt. Blir ikke så voldsomt mye vasking med klut når han sitter i bøtta, bare over håret, og så bløter jeg han opp under haka der han blir merkelig skitten, begrensa hvor skitten han blir ellers på kroppen når han bader hver eneste kveld. Vasker han jo godt ved hver bæsjebleie uansett.... Anbefaler den så absolutt. Holdt han under armene i starten, nå holder jeg han under haka.
CB-BabyBoy Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Haha under haka er en flott lagringsplass for ymse, mulig han hamstrer i tilfelle krisetider?? Akkurat det samme her forøvrig. Vi tok også med lillegutt i dusjen før, men når han ble rundt 4mnd, så turte vi ikke lengre. Man blir jo glatt når man er våt og 1 stk kålorm av en gutt som hadde merkelige krefter... det er ikke dusjvennlig. Vi hadde ingen uhell, men jeg vil ikke utfordre skjebnen.
blockarella Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Jeg har Tummy Tub, men har vært litt redd for å bruke den i begynnelsen og brukte heller en IKEA-balje. Men i går prøvde jeg den for første gang (lillegutt er 2 mndr nå), og han storkoste seg tydelig. Smilte og plasket, og sparket fra i bunn av bøtta... Han har alltid likt å bade, men aldri strålt som han gjorde i går! :-) Og en annen ting - han pleide alltid å vræle når han kom utav Ikea-baljen og skulle tørkes, men igår bare smilte han da også... Kan nok være tilfeldig, men det gjorde hele opplevelsen enda kjekkere. :-)
lille elledille Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Vi har brukt tummytub siden vi kom hjem fra sykehuset. Og vi er kjempefornøyde! Nå er poden snart 2 mnd, og det er bare smil å se hver gang vi bader. Syntes det var litt tungvint med å holde ham de første gangene, særlig når jeg bada ham alene, men nå er han blitt ganske sterk i nakken, så holder ham litt under haka av og til, ellers sitter han ganske godt der på egen hånd. Kan virkelig anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå