*Rutletutt* Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Husker aldri hva som er nomalen....men jeg kjenner meg agnske slapp og svimmel for tiden - og lurer på om bt har noe med det å gjøre.
ZZzZzzZ Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 det var litt lavt synes jeg... har du sjekket blodprosenten din?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Det var litt lite det ja! Legen min sa at BT "skal" være ca hundre-og-alderen din over 80 sånn ca! F.eks er du 25 år så "skal" BT ditt være 125/80 sånn ca.....
*Rutletutt* Skrevet 12. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2008 Har ikke skjekket blodprosenten, nei.... Da skulle bt mitt vært 131/80...hmmmm...men det er jo ikke stort å gjøre med lavt bt har jeg skjønt. Drikke mye og å være fysisk aktiv har jeg hørt - men drikker jeg mer blir jeg vel til væske selv, he he (drikker sikkert 4 l vann og grønn te hver dag) og jeg trener 5 ganger i uken...
-MtG- Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Det er litt lavt, men egentlig er det jo bare bra. Bortsett fra at det er litt ubehagelig. Drikk masse vann, det kan hjelpe på slappheten og svimmelheten:)
*Rutletutt* Skrevet 12. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2008 Ja, det er jo ikke farlig slik som høyt bt...men hvordan er det bra? Er jo veldig ubehagelig da...
Raych Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Det var kanskje litt lavt ja, men det kommer jo an på flere ting. Hvis du er veldig tynn er som regel bt lavere enn større personer. Samme hvis du er liten og tynn.
BettyBoob Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 synes det var veldig lavt. da jeg var gravid besvimte jeg ved 100/60. er du gravid? hvis ikke sjekk det opp med legen med en gang!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Hei Jeg var innlagt under svangerskapet pga vannvittig hodepine, dårlig almentilstand og et bt på 90/40 det var visst veldig lavt.. Det var så lavt fordi jeg klarte ikke å få i meg nok væske og var dehydrert. Drikker du nok? Det at du føler deg slapp og svimmel kan ha noe å gjøre med bt. Så fort jeg fikk væske intravenøst ble det bedre. God bedring!!
roxanne Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Kan jo bli svimmel av det. Jeg hadde 90/50 sist jeg var hos legen. Fikk da beskjed om å spise litt lakris av og til :-) Men å få i seg nok væske er viktig. Jeg fyser på salte ting når jeg har lavt blodtrykk, salt binder jo væske til kroppen. Men man skal ikke overdrive da.
Raych Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Spis lakris:) Jeg har veldig lavt blodtrykk (var 90/50 sist jeg målte det) og har lakris med meg over alt. Det gir en blodtrykksstigning ganske raskt slik at det verste ubehaget går over. Fikk anbefalt dette av flere leger og JM da jeg gikk gravid. Jeg er blitt vant til å ha lavt blodtrykk så jeg reagerer ikke på det lenger. Masse drikke er også viktig.
gerd Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Det er helt normalt, men litt lavt overtrykk. Undertrykket skal være ca 60. Normalen er 120/60. Det er mange slanke / veltrente spm har et slikt trykk.
dårlig ånde Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 1 røyk 1 espresso 1 dram -det var den spanske legens kur for lavt blodtrykk lakris hjelper det også, faktisk så mye at jeg som sliter med lavt blodtrykk får hjerteklapp av en hel pakke stupedama.
Gjest Sauen ruger for harde livet Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 jeg hadde 80/50 i hele forrige svangerskap, har nå 90/60 omtrent, legen sa det var lavt men ikke farlig lavt... får endel blodtrykksfall da, det er veldig ubehagelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå