beggeto Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Prøver her også, selv om det er to uker til snuppa blir 1 år. Inntil nylig har jeg amma tre ganger om dagen. Nå skal jeg begynne å jobbe og har derfor kutta ut amminga midt på dagen. Jeg tilbyr henne tutkopp med melk eller vann, men hun drikker ingenting. Jeg tror hun hadde drukket litt om hun hadde fått det på flaske, men jeg er litt skeptisk til å innføre et flaskemåltid så sent. Nå får hun bare flaske dersom jeg er borte på de faste ammetidene (altså morgen eller kveld). Etter nyttår begynner hun i barnehagen. Er det vanlig at noen barn må få flaske i barnehagen? Eller drikker hun av kopp bare hun blir tørst nok? Har veldig tung bleie på morgenen men ikke så mye i løpet av dagen. Hun er veldig ivrig på puppen når den kommer frem på kvelden. Håper på noen gode råd her!
PrøvLykken Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Det er jo mange former for væske. merker det godt på frøkena viss hun spiser mye frukt og grønsaker,da blir hun mindre tørst. Før dyppa vi brødet hennes i melk. Lettere å spise og væske i det. Og det er mye væske i grøt, bare lag den litt tynn. Kanskje hun kan prøve sugerør? Ble tidlig en suksess her i huset. Og så er det bare å tilby vann OFTE!!! De blir vant med det til slutt. Lykke til:)
Barbafin Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Jeg bruker Imsdal sin lille vannflaske (fyller fra springen). Liten og lett, og de små må suge vannet ut. Kjempesuksess her ihvertfall. Småen drar den med seg overalt. Jeg har bare sett sånne flasker på Narvesen. I tillegg har jeg kjøpt drikkekopp/-flaske fra Bambino (på Obs) med sugerør og den synes han er artig å drikke fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå