Gå til innhold

3 1/2 mnd. Feber og grønn avføring på 4.dagen... er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har feber og hatt grønn avføring siden søndag, og baisbleier omtrent hver gang etter han har spist, kan dette være tenner, ser antydning til noe hvitt nede på gommen, men det er jo tidlig. Kan det være "bare" vanlig mageknip, eller bør jeg ta en tur til legen med han, at det kan være noe virus eller noe sånn? Går jo mye oppkast og diarè om dagen nå...

I tillegg har han lagt på seg litt lite den siste tiden, veier nå 5,9 men var 4040g da han ble født... Jeg tenker litt på om han rekker å få i seg nok næring når han baiser det ut igjen så fort??

Går det greit å prøve å gi han noen dryss med maisgrøt (4 mnd) blendet med morsmelk i en flaske selv om han er litt liten? Han er ikke såå keen på flaske uansett da, men tenkte å prøve Dr. Brown sin, har prøvd med MAM og AVent...

Noen tips???

Skrevet

Hei.

Tror nok jeg ville tatt en tur til legen med han siden han har hatt feber såpass lenge. Nå skriver du ikke om han har mye feber, men 4 dager er jo litt lenge. Barn under 3 mndr skal ikke ha feber, da er legene ofte nøye med å sjekke de, og din er jo ikke så mye eldre.

Tror ikke du gjør noe galt om du tilsetter litt maisgrøt i melken( lager velling), men du risikerer vel at han kan få litt magevondt i starten. Det viktigste nå når han er syk er at han får i seg nok væske. De trenger enda mer enn vanlig når dem har feber. Har han godt våte bleier?

Ta en telefon til legevakten du og hør hva de sier.

Lykke til og god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...