Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har klokka på ringing hver morning når eg skal ta sprayen,men i dag våknet eg kl 10. kan ikkje huske om eg tok den eller ikkje til riktig tid. Har begynt å bli litt glemsk disse dagene.

men no i dag har eg vert i skikkelig dårlig form,slapp,svimmel, kjempe trøtt!,kvalm og rar i kroppen. lurer på om det har noke å sei om du evt tar ein ekstra dose spray?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei mamma24, jeg tror nok ikke du har tatt overdose av sprayen , er det synarela du går på? jeg tar synarela 2 ganger om dagen nå som jeg stikker, men tok 3 ganger om dagen førsprøytestart.

jeg har vært sykemeldt denne uken, pga jeg har hatt det akkurat slik du beskriver, som om jeg skulle sagt det selv! det er nok desverre bivrkninger av sprayen dette!

Skrevet

Ok.Blir så bekymret.

Holdr ikkje ut. Går nemlig på antibiotika,fikk jo selvfølgelig urinveisinfeksjon igjen oppi dett her.

Så har eg fått betennelse i kneet,så eg går på betennelsesdempende medisiner.

Kan kanskje ha en innvirkning de også?

Skjelver i heile kroppen,føles ut som ikkje beina greier å holde meg oppe.. og veldig varm!

Kommer det til å være sånn heile tiden,kommer eg til å kutte dette,uansett kor mykje eg har lyst på barn.

Er måte på kor man skal lide.

Skrevet

har du forshørt deg med legen at det er å ta disse betennelsesdempene og antibiotika sammen med syanrela? for da er det nok ikke noe farlig.

for å si det sånn så ble jeg lagt inn p åsykehuset i helga, for jeg hadde ås smerter i brystet og var forferdelig dårlig...legen som skrev meg inn på sykehuset trodde jeg hadde det ene og det andre, og etter masse tester så ble det konkludert med at det var nok bivirkniger av medisinene, og a det var helt ufarlig.

alle reagerer forskjellig. men jeg kan tenkte meg, at betennelsesdempende kan ha litt sånn effekt som du beskriver , at du blir skjelven! hetetokter er vanlig bivirkning av synarela, men det går over etterhvert , jeg merker nesten ikke noe til det nå, gått 3 uker på spray nå. det ! Det er første uka som er værst.

Det er ikke bare bare å gå med kroppen full av hormoner, men det er ikke lenge vi skal gå på dette, så prøv å tenke på hva utfallet av dette blir, mest sannsynlig en perfekt liten baby :o) få deg godt med hvile, og pass på deg selv, blir det for ille hadde jeg vurdert å kanskje ta ut en sykemelding, slik at du får sovet nok ut osv.

Skrevet

Fastlegen min visste om at eg gikk på hormonene før han skreiv de ut til meg. Så eg trur nok det går bra å ta det sammen. men kjenner godt på kroppen at eg går på mykje drugs no. hehe :)

Han sa at de betennelsesdempende tabl. kunne gjøre meg kval om eg tok de på tom mage,er nok noke sterke greier.

Er blei ferdig utdanna hjelpepleier no i vår,så har eg ikkje kommet meg ut i jobb enda,så eg sitter her heime for det meste.

Så søvn er det ikkje mangel på.

Men eg er psykisk sjuk,så da blir eg kanskje meir engstelig for alt dette her enn vanlige folk blir.

Er livredd for alt. Hormonkuren,egguthenting,svangerskap,fødel osv...

Har diagnosen panikkangst.

Om eg ikkje hadde hatt dere jenter på denne siden,trur eg ikkje eg hadde greid det.

Skal veldig lite til før eg føler meg trygg igjen.

Pcen er livet mitt fortiden ser om eg har fått nytt svar heile tiden...

Blei langt dette her... :S

Ville bare fortelle litt kordan det er,så du får ett bilde av det :)

Skrevet

da er det ikke noe farlig å blande de tablettene med prayen , for det ville ikke legen gjort om det var farlig.

jeg skjønner det veldig godt hvordan du har det. Jeg har slet med psyken som yngre, og har hatt helt panikk for medisiner , tar meg nesten ikke en paracet når jeg har mensen en gang! men så skal man begynne på hestekur av en hormondose, og da kan man lett bli veldig bekymret!! jeg og , sitter å kjenner etter, litt for mye tror jeg , på hvordan medisinene reagerer på kroppen!

jeg hadde nok ikke klart meg jeg heller uten dette forumet, for her finner man svar på alt man måtte lure på. Hva du opplever har vi alle her inne opplevd tror jeg. Jeg har en kjempe snill fastlege som alltid tar seg tid å snakke med meg (for det har IKKE gynekologen tid til for å si det sånn) og hun beroliger meg veldig med å fortelle og forklare. Hadde man ikke kjent noe så hadde det ikke vært noe virkning på medisinene tror jeg! Vi er mange kvinner i norge som daglig tar hormoner, og vi overlever alle sammen :o) men det er ekkelt å kjenne at kroppen ikke fungerer som den skal i denne perioden!

Skrevet

Nei,går ut i fra det :)

Fastlegen min er også veldig snill og tar seg tid til å høre på meg og forklare.

Eg er sånn som må høre ting mangen ganger før det går inn og eg føler meg trygg.

Sånn er eg også,er livredd for å ta medisiner og får alle bivirningene. hehe bare psykisk da. eg bør ikkje lese på bivirkningene på pakken.

Kjenner for godt etter som deg.

Er veldig ekkelt å kjenne dette på kroppen. Føles ut som ein mister kontrollen over sin egen kropp.

Betryggende å vite at det faktisk er mangen som går gjennom dette og at det som oftest blir fine resultater av det ;D

Skrevet

Det er viktig å ha en person som kan kan spørre sprøsmål til, og svarer deg og kan lytte til det du har å si. En lege som tar seg tid til pasientene sine:-)

huff jeg leser alltid pakkningsvedlegget, og blir livredd når jeg ser noe farlig. Men ønske om barn er så stort, at man går liksom med på det:o)

Det er ingen god følelse å føle at man mister kontrollen over sin egen kropp! og hvertfall når man vet at: slutter jeg på medisene nå så slipper jeg dette! har vurdert å hoppe av 2 ganger denne gangen, pga at jeg har følt meg så dårlig, men jeg holder ut, og nå er det bare hodepinen som plager meg mest egentlig, så det går over altså, alle de andre bivirkningene!

Skrevet

Ja, er veldig viktig å ha noken snakke med og som forstår deg.

Du gjør det du også ja. hehe,greier ikkje la være eg,fordet om eg alltid angrer på det etterpå.

Du har vurdert å hoppe av ja. Uff.

Eg skal ikkje gi meg uansett og håper det er som du seier. Er jo bare første veka mi. startet sist fredag.

Blei du enda dårligere når du begynte med sprøyta?

Er så redd for den eg.

Kjempe bekyra for å bli enda dårligere. som evt overstimulering. Har hørt så masse rart.

Vil for all del ikkje innlegges på sjukehus,da får eg anfall alldeles.

Skrevet

Innen 2. uka, så gikk det mye bedre med meg , og jeg startet på sprøyter for 5 dager side, og det eneste jeg merker av sprøytene er hodepine og murringer i underlivet, noe som er helt normalt når man skal lage egg:-) er jo litt trøtt og svimmel enda, men det er ingen ting jeg tenker på, da det er lite!. så sprayen er værst!

jeg ble faktisk innlagt for overstimulering første gangen, men jeg gikk på kort regime, altså ingen nesespray, og da er faren for overstimulering mye høyere etter hva jeg fikk vite. men ble tatt kjempe godt vare på, og da ble jeg faktisk ikke noe redd av situajsonen! man blir så passet på om uhellet skal være ute! men du går på lang nedregulering som jeg gjør nå, og da har de mye mer kontroll!

Skrevet

Høres veldig bra ut. Betryggende å vite.

Skal nok gå bra da :)

Takk for oppmuntringen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...