Gå til innhold

Vente lenge med å bli gravid etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som vet hvor lenge jeg bør vente før jeg kan prøve å bli gravid igjen etter en SA? Hadde det for en uke siden.. Kanskje greit at kroppen kommer seg inn i normal først og får mensen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg hadde en SA i midten av August og testet positivt for en uke siden.

Skrevet

Det høres lovende ut:) Jeg skal holde motet oppe:) mange gode ord her inne. Hjelper faktisk ganske mye. kan ikke snakke med familie om dette.

Gratulerer forresten. Og masse lykke til:) Håper på å være tilbake om ikke alt for lenge:)

Skrevet

Hei!

Det kommer sikkert an på hvor langt du var på vei. Men jeg hadde en SA for 3 uker siden, og var da i uke 6. Fikk beskjed av legen om at det ikke var nødvendig å vente, bare å "kjøre på" ;)

Skrevet

det står mye forskjellig om det, i noen andre land sier de at man skal vente i 3 mnd.... I norge sier de helst en mnd, og det er pga at det da er lettere å vite hvor langt man er på vei om man har hatt en normal mens først, man vet jo ingenting om når eggløsning er etter en SA. Noen venter jo lenge med å få tilbake mensen, hos andre går det bare noen uker.

Vi prøvde igjen med en gang, men kroppen var tydeligvis ikke klar til å ta imot et nytt embryo (selv om jeg kjente at jeg hadde eggløsning), men så satt den med en gang etter første mens, og nå er jeg 11 uker på vei.

Det klaffer så fort kroppen din er klar for det tror nå jeg, og psyken spiller jo en stor rolle for det fysiske, så det har kanskje noe med hvordan man takler sorgen også..?

Lykke til i allefall! :) Snart sitter den der igjen!!

Skrevet

Jeg mista i januar og er i uke 10 nå=)

Men d jeg hørte fra min lege var at jeg burde minst ha to vanlige mens før jeg ble gravid igjen...da kan d tilsi at hvis ikke mensen kommer som før neste gang hos deg vil man anbefale å vente...så tre månder ja trur jeg faktisk stemmer=) men d er jo mange som kjører på da..tror du må gjøre det du synes føles best og riktig og kanksje spørre legen din? bare sånn for å være sikker;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...