Gå til innhold

Hva syns dere om navn som Gunn, Gerd, Berit, Rolf, Åge, Nils...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje ikke om få år, men om et tiår eller to ja. Veldig mange navn idag er veldig søte, og jeg tror kanskje neste generasjon vil litt bort fra det igjen. Det blir uansett spennende å se.

Noen av navnene, de mykeste blir allerede brukt.

Britt betyr forresten strålende, og jeg tror det er et navn som kan komme i vinden igjen.

Annonse

jeg liker ikke navn som det, kunne aldri brukt det selv, men jeg ser jo ikke ned på de som velger sånne navn da, de tenker jo det samme om mine valg :) godt at alle har forskjellig smak, hvis ikke hadde vel absolutt alle hatt samme navn.

Jeg syns de navna er grusomme... Kan liksom ikke skjønne at noen vil kalle ungen sin det.. eller Guro også..

Og om noen har unger som heter det.. så blåser jeg i om de blir fornærmet.. skal jeg bli fornærmet når folk ikke ville brukt mathias da, pga "alle" heter det..?! Nei, hvis man blir fornærmet av slike ting så er man tydeligvis ikke helt fornøyd med navnet tror jeg ;)

Niels heter jo sønnen til Linn Skåber, så sikkert et navn på vei oppover :-) Ellers er vel ikke dette helt min stil, men disse navnene kommer nok tilbake når våre barn får barn, tenker jeg.

Disse navnene kommer sikkert tilbake når tiden er moden. Litt artig da, pappa reagerte kraftig første gang han hørte at noen i omgangskretsen hadde kalt datteren Emma, det var jo et navn som var lite brukt lenge, og han forbandt det bare med gamle kjerringer. Han syntes det var grusomt stygt. Og nå er det mye brukt, og jeg tror ikke lenger han synes det er så spesielt.

Annonse

Alt tilsier jo at de vil komme på navnetoppen igjen, men det er nok enda en stund til. Når de som skal gi navn til barna sine ikke lengre kjenner noen som heter Gunn og Åge, bortsett fra oldeforeldrene på slektstreet, så vil de jo ha et helt annet forhold til disse navnene enn det de fleste av oss har i dag.

Det er ikke lenge siden at det var helt uhørt å kalle barnet sitt for Emma (som nevnes over), Selma, Theodor osv.

i løpet av dei to siste åra er dessa navna blitt brukt her eg bur:

Trygve,Olav,Brita.Sigrid,Lasse,Ivar,Tor,Helge,Sven,Gustav,Gaute,Marita

som er "gamle" navn...men som og er veldig fine...og eg bur i ei lita bygd på 2800 innyggere.....

Sjølv kunne eg ha brukt Sigrid,Brita,Ivar og Olav.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...