Gå til innhold

vanskelig å legge på dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er no 5, snart 6 mnd. Og er begynt å bli veldig vanskelig å legge på dagtid. Har latt han sove i vogna på dagen før, og har då gjerne rugga litt på den om han berre ligger og sutrar. Men no har vi gått over til senga fordi han får så liten plass i vogna.

Problemet e at han gjerne må sove litt kvar 2.time på dagen, for då ser eg at han er trøtt og gjespar. MEn ikkje snakk om at han vil sove. Ligg og hylskriker i senga. Eg er inn og synger og stryker på han, men det hjelper sjeldan. Til slutt er eg nødd til å ta han oppatt fordi han ikkje vil slå seg til ro. Legger til at han sovnar lett i vogna når vi går tur.

Når kvelden kjem er han så overtrøtt at det er vanskelig å få i han kveldsgrauten, og han sovnar gjerne når han få kveldspuppen.

Kva kan eg gjere for å få ein betre leggeituasjon på dagen? Er det for ofte å prøve å få til 3-4 lurar iløpet av en dag???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i en søvnbok at gjennomsnittlig lurer på dagen ved 6 mnd er 2. Gj, snittlig søvntid på dagen er 3-4 timer. Dette varierer selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...