Gå til innhold

Da var det over for meg ... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7+5 men babyen er kun 6+3, ingen hjertelyd. Må på utskrapning i morgen. Er veldig lei meg, men føler meg nummen. Hadde en dårlig følelse hele veien, ingen kvalme og blødninger. Gruer meg til inngrepet i morgen....

hilsen fra en trist meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er forresten en MA, fant ut på UL i dag.

Skrevet

Uff, dette var trist!!!!

Stakkar deg då!

Stor klem frå meg!

Skrevet

en MA er når fosteret dør , men fremdeles ligger der inne...tror jeg...kroppen støter det ikke ut...eller kanskje jeg tar feil..;/ nå ble jeg litt usikker.. det står for missed abortion..tror jeg..

mener at fosteret dør men ikke blir utstøtt av kroppen..så derfor må man ta inngrep for å fjerne det døde embryoet...

Skrevet

Hei,

Ville bare ønske deg lykke til i morgen. Håper det går bra med deg.

Skrevet

Huff, det var utrolig synd å høre. Jeg har opplevd to utskrapninger pga MA, og tror jeg har en tredje på gang nå, får vite det på tirsdag.

Selve inngrepet går nok veldig greit i morgen, jeg har i alle fall blitt tatt veldig godt vare på av sykepleiere og leger begge gangene. Du får narkose og det er over på et øyeblikk. Jeg opplevde ikke mye smerter eller blødninger etterpå heller, men tomrommet og sorgen var vanskelig for meg å takle. Jeg anbefaler at du er flink til å snakke om følelsene dine etterpå, slik at du ikke blir sittende og gruble og analysere for deg selv.

Ønsker deg lykke til, du klarer deg fint gjennom dette :)

Skrevet

Ikke gru deg til inngrepet. Jeg har vært igjennom 6 utskrapninger, og det er gjort på et blunk. Jeg har faktisk syns at narkosen har vært god for da har jeg kunnet rømt fra tankene den stunden...Fra inngrepet har startet til jeg har vært ute av sykehus har det tatt i underkant av 3timer. Jeg har jo ingen grunn til å være på sykehus etterpå. Har hatt en vanlig mensblødning etterpå, men har kjent meg litt mer øm i magereginoen den første dagen. Det er bare å ta paracet å leve som normalt.

Du får prøve å snu tankene dine til det positive. Det er alltid en grunn til at det ikke går bra, at det ikke er forenelig med liv. Jeg velger å se det slik, at det er bra kroppen ordner opp selv. Husk at 60% av oss kvinner mister, og da er ikke alle abortene registrert engang. Tenk, du har vist at du kan bli gravid, og det er det beste utgangspunktet. Da er det gode sjanser for å lykkes mot de som aldri opplever det engang. Det å lytte til kroppens signaler på at ikke alt er som det skal, tror jeg er viktig. Jeg har alltid fått klare sigaler på at nå er det over.

Hadde jeg visst det jeg vet i dag, skulle jeg ikke tatt alle utskrapnigene. Det kan faktisk føre til arrvet i livmorslimhinnene, og det gir et dårlig grobunn for et nytt egg som skal feste seg. Dvs gjenntatte utskrapninger....kan blir prisen å betale for å bli barnløs. Jeg holdt på å falle av stolen når jeg fikk høre dette på sykehuset (Får oppfølging av ST.Olav nå). De syntes slimhinnene var i de nederste laget, og måtte gjennom en hystoskopi. Den var heldigvis grei, og er nå i nytt svangerskap i uke 5+5. Har ingen formening om det går bra eller ikke, men gjør det ikke det, skal det få komme ut av seg selv. Er fantastisk slikt med menneskekroppen, den ordner opp av seg selv til syvende og sist.

Etter regn kommer sol!

Skrevet

Uff... dette var trist å høre! MASSE LYKKE TIL! Håper du blir fort pån igjen og at spira holder seg der inne!

TRØSTEKLEM

Skrevet

Uff, sånt burde ingen måtte oppleve. Veldig leit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...