Rullemor ønsker nr 3 Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Var på første kontroll i dag. Trodde jeg var 10+6. Legen min har ul og ifølge den var jeg bare 7+4. Legen var 99,9% sikker på at det er liv der og jeg og sambo syntes vi så et pulserende hjerte. Likevel ble jeg litt bekymret. Skal tilbake om to uker for ny ul og se om spiren vokser. Hadde siste mens 28/8. Mulig syklusen min er i ulage etter p-pille slutt i mai. Er det flere som har opplevd at terminen blir såpass endret?
MrsReaff Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 jeg opplevde det samme hadde min siste mens 6/08 og legen regnet ut at jeg var 12 uker på vei. på ul derimot fant de ut at jeg var 9 uker.. så ble satt 3 uker tilbake her å
Jewel m/jente får gutt Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Det ble jeg med førstemann. Og det stemte ganske bra, for hun kom 3 t 45 min etter termin. Så jeg er spent på når denne har tenkt og komme i forhold til termin.
rima Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg har ikke opplevd å bli satt så mye tilbake. Det jeg derimot synes er veldig rart i disse tilfellene er at dere må jo ha testet positivt før spiren satt, dersom dere testet rundt IKM? Eller har jeg en regneleif nå? Jeg er bare 6+2 nå, så jeg lurer på hvordan min termin blir satt. Sist gang ble jeg satt tilbake 12 dager etter UL i det jeg trodde var uke 18. Menmen. Så lenge babyene våre blir født friske og fine må de bare sette terminen som de vil..!
MrsReaff Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 jeg fant ikke ut at jeg var gravid før uke 9 jeg. altså da legen regnet ut at jeg var 12 uker men jeg var bare 9 altså jeg testet ikke før heller da..
Gjest Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Er vel ikke alltid syklusen er helt stabil, iallefall ikke etter p-pilleslutt. Hvis legen min hadde hatt rett i forhold til når han regnet etter første dag, siste mens, hadde jeg vel vært 2 uker lengre på vei enn jeg er. men vet at jeg hadde lang syklus sist, så var jeg som hadde rett her =)
trine->mai07 og juni09 Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg skjønner ikke at legene vil sette terminen tilbake så tidlig jeg da... De fleste leger og gyn sier at de ikke vil sette noe mer sikker termin før uke 18-19 på ordinær ul nettopp pga at de ikke får målt fosteret skikkelig. Ang p-piller og syklus.. Det varierer veldig!!! Jeg hadde gått på samme p-pille i 8 år og ble flytta 1 dag tilbake sist...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå