Gå til innhold

Rastløse ben på natta, hjelp!

Anbefalte innlegg

Har hatt dette i ca to måneder nå, å ner mildt sagt kjempelei!!! beina går som en ropell i senga, klarer ikke å ligge i ro....å dette resulterer i at jeg sovner ikke før borti 3-4 tida på natta

Noen som vet om tabletter det går an å få mot dette?

har prøvd alt annet, kaldt vann, kalsium, b-vit, magnesium, men ingenting hjelper:/

Fortsetter under...

Jeg har samme problemet på kvelden. Ligger på sofaen og prøver og slappe av, men bena vil ikke ligge i ro.... Det er super-slitsomt! Men heldigvis så gir det seg når jeg legger meg i sengen. Da sovner jeg som regel ganske fort. Må ha det veldig kaldt i rommet da. Jeg var sånn sist jeg var gravid også, for to år siden, og det er ikke så mye å gjøre noe med, dessverre.... Men du har min fulle sympati, og hold ut, det gir seg når baby kommer:-)

Hei!

Huff, jeg vet akkurat hvordan du har det, man blir mildt sagt fortvila... Jeg sliter veldig med urolige bein og kribling/kiling på kvelden og natta, i tillegg til varme bein. Det er to ting som hjelper for meg:

Jeg spiser ikke sukkerholdig mat på kvelden (og da mener jeg godis av forskjellige slag), og jeg tar 1 magnesiumtab. rett før jeg legger meg. Har fremdeles varme bein, men de kan jeg bare stikke ut fra dyna om natta.

Klarer selvfølgelig ikke alltid å holde meg unna godis, og da skal jeg si at jeg sliter. Hjelper å gå en tur før man legger seg også, nå som det er så kaldt. De magnesiumtablettene har jeg kjøpt på helsekosten. Lurer på om de er fra solaray, husker ikke helt i farten. Mulig det bare er placeboeffekt, men det spiller ingen rolle så lenge det funker for meg, hehe. Føler med deg ihvertfall! :)

Annonse

Jeg tar magnesium, og har også lagt ei pute permanent under madrassen slik at føttene kommer høyt, har ikke vært plaget med flere leggkramper etter jeg begynte med dette. Mulig det bidrar at jeg går minst mulig lange strekninger på dagtid, hadde mye kramper i perioden hvor jeg fortsatt gikk raskt til/fra jobb 30 min hver dag, men nå tar jeg buss. Har også prøvd å strekke leggmusklene om kvelden, stå litt på tå og sånn.

Ja, dette har oftast med mangel på magnesium eller jern å gjera. det er ein del magnesium i bananer for eksempel. Og andre kilder er: aprikoser, brokkoli, selleri... det kan også hjelpe å unngå produkter med koffein i.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...