Gå til innhold

Hei. Noen m erfaring m dårlig sæd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere her inne.

Fikk vite i går at min mann hadde så lite aktivitet på spermen sin, at de ikke fikk tatt "svømme-testen" på dem. Verden raste sammen, for veit ikke hva som skjer videre.

Noen her inne som har hatt samme problemet??

Fikk bare beskjed om at han måtte bestille time hos sin lege, og mulig ta ny prøve.

Hele verden datt da helt i grus i går, så har ganske såre og ømme øyne i dag.

Det jeg føler jeg trenger, er å få vite hva som skjer videre, og hvilke muligheter vi har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen min har også nedsatt kvalitet (men han besto svømmetesten...) og jeg autoimmun sykdom - så det var ikke beste utgangspunktet! Har prøvd selv i 2,5 år uten en positiv test, men i dag testet jeg positivt etter vårt første i icsi-forsøk :-)

da slipper sædcellene å svømme så mye selv, så det er en bra løsning.

ellers må mannen din passe på å få i seg nok sink, selen og E vitamin. Det tipset fikk vi etter vi var startet på icsi-behandling, så det var litt for sent for oss i denne omgang.

lykke til!

Skrevet

Takker takker.

Han følte også at han ikke fikk ut så mye, siden det var på et bøttekott på kvinneklinikken.

Men han hadde prata med legen sin nå, og fikk vite at han skulle få en ny rekvisisjon.

Legen sa også at dette skulle vi klare..

Litt bedre humør nå...

Skrevet

Hallo!

Fortvil ikke... Det finnes hjelp!

Min har også svært dårlig kvalitet, og har prøvd å få barn selv i over 3 år. Men nå er vi snart klar for ICSI behandling, og ser egentlig ganske positivt på det!

Lykke til!!

Skrevet

Hei Nerak:-)))

Her i gården er det også dårlig stelt med svømmerne, samtidig som jeg har PCO. Svømmerne ligger liksom bare og skjelver og svømmer litt i ring. Men jeg testet positivt på første innsetting og i dag er jeg 13 uker på vei.

Vi brukte også icsi og da setter de sædcellen inn i egget med en tynn nål. Tror de bruker denne metoden når kvaliteten er dårlig. Du skal se dette ordner seg for dere, men dere må nok være litt tålmodige.

Vi har prøvd i mange år, men først nå vi har prøvd ass.befr. Husker da vi også fikk de dårlige nyhetene. Gikk rett i kjelleren, men visste ikke om denne siden da. Her får du masse støtte og oppmuntring av jenter som vet hva dere går gjennom.

Det beste han kan gjøre er å ta multivitamin med sink, selen og E-vitamin. Unngå badstu, varme bad, ikke mobil i lomma, ikke trange truser, bruke bomullsbokser, og dersom han røyker eller snuser så burde han absolutt slutte. Husk også på at de sædcellene som kommer ut er laget for 3 måneder siden. Derfor viktig å starte i god tid.

Du skal se at dette kommer til å gå kjempebra for dere.

Ønsker dere masse lykke til framover:-))))))))))))

Skrevet

Hei hei .

Det er ingenting å tenke på :) hvis mannen ikke har noen sædceller i glasset så henter de direkte inni pungen med en stor "pistol" lignende ting men oppfordrer deg å ikke si det til mannen at de kan gjør det men vent til de sier det på evt sykehuset..

Min mann måtte det og hadde han vist det på forhånd hva de skulle gjør tror eg aldri han hadde gjort det. Og eg hadde skikkelig vondt av han. og han hadde vondt ii flere uker etterpå. Hentet ut 2 ganger samme dagen. men det er jo det "edleste" de har ;)

Idag er eg 10+3 uker på vei og vi venter vår første :)

Skrevet

Gravid blir du det er bare spørsmål om når :)

Tenk positivt og at dette skal du greie.

Jeg har slitt i 2,5 år med å få barn og aldri vært gravid.

Jeg har pcos og mannen ingen svømmere.

Men som sagt vi venter vår første og det gikk på 2 icsi forsøket :) Satte inn tvillinger begge gangene men det var en som hadde festet seg :)

Skrevet

Hei

Mannen min har også veldig dårlige svømmere.

Har 1 ICSI forsøk som endte i en fantastisk liten gutt som nå er 2,5 år.

Har nå fått pos. test på 2. ICSI søskenforsøk.

Mannen min spiste på sink ved begge forsøk som ble positive.

Lykke til med nye prøver og prøverør.

Skrevet

Her var det 1 % som svømte og 0 % som svømte fort.....likevel har vi fått verdens herligste lille icsi gutt, 14 mnd nå da... få rekvisisjon til DR. Purvis ( til mannen) i Oslo, han er ekspert! :) Hvis ikke dere bor veeldig langt unna da....Masse lykke til

Skrevet

Sper på med enda en glad historie jeg da.

Min mann har helder ikke den beste kvaliteten på sæden, men alikavel sitter vi her etter første icsi forsøk med ei herlig tulle på 10 uker=)

Skal igang igjen så dette klarer dere, barnet vil nok komme snart!!=)

Masse lykke til!

Skrevet

Heisann :-)

Jeg tenker det aldri blir nok glad- historier i den situasjonen du er i nå derfor kommer jeg med en til. For vårt vedkommende var det null liv i sædprøven til mannen men de fant noen i den ene testikkelen. I dag er jeg gravid (14+2) og livet er herlig :-)

Lykke til videre i prosessen og smør dere med tolmodighet. Trøsten er at den dagen det klaffer så er alle skuffelser og venting glemt ;-)

Skrevet

mannen min har dårlig kvalitet..me klarte d på første forsøk:) e 11uker på vei nå:)kjempe gla:)

Skrevet

Heisann!

De fleste rådene har du fått lengre oppe, men føyer meg inn i rekken som anbefaler dr Purvis på andrologisk senter. For oss var det i alle fall godt å få oppklart grunnen: Nemlig en cyste som stenger for den ene sædlederen.

Godt med gla-historier:0)

Jeg har hatt 1 icsi som ble avbrutt, og 1 negativ. Har 3 på frys, men skal ha fersk-forsøk snart. Håper vi andre kan bidra med gla-meldinger etterhvert!!!

Lykke til:0)

Skrevet

Og vi har to små (1 og 3 år) etter icsibehandling. Min mann hadde behandling med akupunktur før den første, men husker ikke nå om verdiene forandret seg....

Skrevet

Min mann har også veldig dårlig sædkvalitet, men nå er vi endelig gravide etter tre ICSI-forsøk!!!

Siste gang nå hadde han også vært hos Purvis og fått en skikkelig hestekur - kan godt hende at det hjalp noe!

Puris sa forøvrig at den dårlige kvaliteten hans kom av at den ene sædlederen var tett pga brokkoperasjon, men den andre var delvis forkalket pga tidligere urinveisinfeksjon. Purvis kan anbefales, det var godt for mannen å blitt tatt på alvor og få litt svar på hvorfor det var som det var. Denne legen har ikke like høy stjerne hos alle andre fertilitetsleger, så det kan hende dere får litt oppgitte fnys om dere forteller at dere har vært der. Men det er likevel verdt et forsøk, om ikke annet så var det som sagt fint for mannen min.

Skrevet

Hei igjen...

Tusen tusen takk for svar.

Blei i litt bedre humør nå...:)

Men...det er jo noe i det at man ikke kan få det til på den "normale" måten. Men.......skal dvære glad for at det er muligheter for å få det til, med noen andres kyndighet innblandet. :)

Skrevet

Så svaret fra kvinneklinikken i stad.

Der sto det at det kun var 2 bevegelige sperm av "væske" på 20 mikroliter.

Det skal jo sies at han "rusla en tur" dagen før han skulle inn for å avlegge prøve.

(Håpløse mannfolk)

Men... nå sitter jeg da her å venter på TR, hun skulle kommet i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...