jente_80 Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 .. for å teste mannens svømmere? Først fastlege med henvisning til sykehus? For fastlegen/legekontor gjør vel kanskje ikke det..? eller? Evt. å oppsøke privat klinikk? Det koster kanskje litt mer, men det spiller ingen rolle for oss. Håper noen kan gi meg litt mer info vedr. dette, da dette er opp til vurdering for vår del. Dette pga at det enkelt å sjekke Vi damene er vel litt mer kompliserte på akkurat det området
*Mysillen* Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 jeg gikk til legen da vi hadde prøvd 1 år å sa jeg/vi ville ha utredning. legen tok da en vanlig gu av meg og ga gubben rekvisisjon om sæd test. den måtte han på sykehuset å ta..(gratis å ta sædprøver i det offentlige...). jeg fikk videre henvisning til gynekolog etterpå for mer utredning. har også vært innom privatklinikk for utredning. vente tiden er mye kortetre privat da...koster vel ca 3000 for full utredning der mener jeg å huske.... det er da for begge 2. hvor i landet holder dere til da? vi holdert til i trøndelag. så var på medicus. kjempe greie folk der hvertfall.
*Babyønske* Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Hei hei... Vi er i vår 11 pp no og har akkurat levert sædprøve :os *skummelt!!* Jeg har gått på volvat og har hatt full utredning der...Så no gjensto bare testen av min kjære.... Da skrev hun en henvisning til sykehuset der vi tok og leverte prøven inn gratis... Så tror de private og offentlige kjører litt om hverandre ) Forferdelig tid å vente på svar..*hååååper på positivt svar* masse lykke til...
jente_80 Skrevet 13. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2008 okei, så da er det egentlig bare for gubben å gå til legen, for så å få rekvisisjon. Enkelt og greitt! takk for godt svar! Vi holder også til i Trøndelag. Jeg har vært hos Medicus før, og de konstanterte med at jeg har en abnormalitet i underlivet. I følge det jeg har lest på nett om dette, KAN denne abnormaliteten føre til infertilitet, men gynekologen på Medicus mente at jeg kunne bli gravid på lik linje med alle andre. Og sa ettertrykkelig at vi måtte prøve AKTIVT i 1 1/2 til 2 år før vi gikk videre... Men i og med at jeg har en abnormalitet, så vil jeg gjerne vite det NÅ om jeg kan få barn eller ikke. Har ikke lyst til å bli skuffet gang på gang. (har x antall pp bak oss) Jeg har ikke vært til full utredning, men drøyer det litt for å evt. høre hvordan det står til med gubben, så får vi eliminert det iallefall takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå