babygullz <3 vilde Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Jeg gikk opp 21-25 kg( vekta varierte mellom 52-56 før svskap) 10 dager etter fødselen va jeg gått ned 12 kg, nå har jeg gått ned totalt 14,5 kg 15 dager etter d igjen, så totalt på 25 dager, minus 14.5 kg.=) har da 6-10 kg igjen(stopper om jeg trives på 56, men vil heslt ned igjen t 52) ..så de første kiloene forsvant kjemperaskt, men nå går d treigere...veldig mye treigere..men d er vel d som er normalt, og d går jo nedover..sakte men sikkert=) hvordan står d til med dere andre? og hva er deres erfaring dere som har kommet heeelt tilbake til starvekt? tok d lang tid? jeg er ikke særlig aktiv, spiser mye, men sundt, og drikker mest vann=) fullammet frem til i forigår, da begynte vi litt med mme om kvelden da jeg ble superstressa og utmatta av ammingen og følte ikke jeg hadde nok melk...men nå har d tatt seg opp igjen med melken og føler ting går bedre med amminga da...så kommer t å fortsette å fullamme så lenge jeg har melk da=) selv omjeg enkelte dager har lyst å gi opp hele amminga.. er 4 uker siden fødsel på lørdag som kommer, så kan ikke begynne med trening ennda, men gleder mg t å kunne begynne ordentlig med trening av magen!! skal kjøpe en vogn som er litt mer beregnet for terreng, så blir d masse trilleturer også=)
MiaKristin Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Jeg gikk opp 20 kilo. Hadde noen kilo for mye før så det hjelp jo ikke da. Hehe Gikk ned 10 kilo de første dagene. Og nå er det ikke så mange kilo som er gått av, men endel cm. 5 mndr siden fødsel. Har slitt litt med fødseldepresjon så disiplinen har ikke vært til stede med å komme igang. Men ser ut til å bedre seg nå. nå er det sunn mat åsså kommer mosjonen seg også da.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Gikk opp fra 60 til 85 altså 25kilo her :/ Nå er det 5mnd siden gullet ble født å har 8kilo igjen. Fullammer, prøver å gå tur i "sprettrompebakken" minst 2 ganger i uka, men siden det har vært så dårlig vær her på vestlandet så har det blitt lite den siste stunda. Men målet er å komme ned til utgangspunktet til sommeren. Siden amming for min del ikke hjelper på xtra lageret jeg har fått meg
Putte68 Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg slutta å se på vekta etter at jeg hadde nådd 20 kilo jeg:) La nok på meg et par kilo til før fødsel. 7 kilo var borte rett etter fødsel og nå etter 5,5 mnd. så har jeg fortsatt igjen 5 kilo. Jeg fullammer ennå og prøver å gå tur hver dag men de siste kiloene sitter som støpt. Men jeg stresser ikke med de for jeg trives med denne vekta og så har jeg kommet meg inn i mine 'gamle' klær igjen så da er jeg fornøyd:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 La på meg 33 kg i første svangerskapet, gikk kun ned 23 av disse og det tok meg godt over et år og få til. Denne gangen la jeg på meg 22 kg og har 3,6 kg igjen til startvekt før jeg ble gravid med nr to, hun blir 4 mnd neste uke. Men alt i alt har jeg 13,6 kg igjen til jeg er der jeg var før jeg ble gravid med første og det er det som er hovedmålet nå, men siden jeg ammer så blir det ikke mye til slanking og ut og gå tur er jeg lite flink til så jeg håper jo at amminga plutselig skyter fart og tar bort de ekstra 10 kg fra sist svangerskap også *snakker vi optimist her? :-P *
Madamina Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 I forrige svangerskap var jeg stuvk med de siste 4 kiloene til dette svangerskapet. Mitt tips: tren dem av menst dere ammer. Fettcellene kapsler seg visst mer sammen ved ammeslutt.
AO3 Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg gikk opp ca 20kg (veide meg ikke de siste to ukene, vannet gikk akkurat da jeg skulle inn på kontroll, så det ble aldri gjort på slutten). En uke etter fødsel hadde jeg gått ned 9-10kg (estimert). Nå er det nøyaktig en måned siden fødsel, og jeg har nok gått ned endel til. Jeg må ha hatt ganske mye vann i kroppen uten egentlig å legge merke til det selv, for leggene/anklene mine, ansiktet etc er MYE tynnere nå enn under svangerskapet! Faktisk føler jeg meg skikkelig slank nå, sikkert fordi jeg fremdeles sammenligner kroppen min med hvordan det så ut under svangerskapet. Har ikke fått gått så mye turer enda, først tillot ikke formen min det, og den siste uka har Magnus vært snufsete, så jeg har ikke hatt lyst til å ta ham med ut. Nå kommer dessuten vinteren med snø og slaps i Nord-Norge, så vi får se hvor mye trilling det blir... Tok ks, så trening er utelukket en stund framover. Men jeg ser jo at kroppen min forandrer seg til det bedre, så det med vekta stresser jeg ikke med for øyeblikket, det ordner seg! Fullammer, og det hjelper vel. Det er meningen vi skal ha disse ekstra kiloene noen måneder. Derimot er jeg mer bekymret for strekkmerkene på magen... Shit, ser ikke ut... Hvis de ikke blekner MYE er bikini utelukket til sommeren, for å si det slik... :S
AO3 Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Jeg kan jo legge til at jeg egentlig har et mål om å gå ned til litt under startvekten... Sommeren før jeg ble gravid veide jeg 7-8kg mindre enn da jeg ble gravid (er alltid slankere på sommeren enn om vinteren), og håper å komme ned dit - etterhvert.
lille sprelle Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 gikk opp fra 65 til 90 (sv.sk. forg.) var 74 da jeg kom hjem fra sh. er 73 nå, men har gått ned noen klesstørrelser. (8 mnd siden fødsel)
jentelykke + guttelykke Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Jeg la på meg 20 kg. Gikk ned 10 kg de første dagene etter fødselen. Har etter det gått ned enda 6kg. Mangler altså 4 kg til match-vekta Det er et halvt år siden fødsel, og det har gått veldig sakte de siste mndene. Håper jeg klarer de siste 4, men er ganske fornøyd altså, var livredd når jeg la på meg så mye, det meste er jo borte- er heller ikke ferdig med å amme, så håper, håper
liberobleier Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 jeg gikk opp 31 kg og fødte for 11 uker siden. nå har jeg gått ned 23 kg og er veldig fornøyd
babygullz <3 vilde Skrevet 12. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2008 Syns dette ser bra ut jeg da=D gleder meg til jeg kan begynne å kjøre litt hardt på med trilleturene=) Men må ha ny vogn først... den jeg har var ikke så godt egnet til frostunderlaget i bakkene her..sklei jo nedover som en aen gjøk( og når fikk vi vinter sååå tidlig på høsten på VESTLANDET før??=P) Sitter fettet bedre fast når man sllutter å amme? d visste jeg ikke..men høres ikke ut som no særlig d da=p håper melka mi varer evig=p
Berta_78 Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Gikk "bare" opp 18 kilo, 53 til 71. Mistet 12 kilo første uken og så et par til ila den neste måneden eller noe. Har fortsatt 3-4 kilo mer enn vanlig nesten 3 mnd etter fødsel. Går lange turer, og har såvidt begynt å løpe to ganger i uken + danse en gang, men passer overhodet ikke på kosten. Har litt lite melk, og prøver derfor å ikke drive kroppen for hardt :-) Føler likssom at kroppen min tviholder litt på de siste kiloene så jeg har nok å gi, var kanskje litt skrapa i utgangspunktet ;-)
Berta_78 Skrevet 12. november 2008 #14 Skrevet 12. november 2008 p.s det er lov å si at du fullammer selv om du gir litt tillegg på kvelden, altså. Det er redningen for mange av oss!
babygullz <3 vilde Skrevet 12. november 2008 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2008 åå, trodde man var dømt "ikke"-fullammende så fort man tydde til litt mme=P d er en super redning ja:) kjenner jeg trenger den avkoblinga iblandt.. d er utrolig deilig:) hm... var vel litt skrapa da jg var på mitt tynneste så jeg nøyer meg med å gå ned t 56 første omgang:) så får de siste 4 kiloene bare være der....vil ikke ha vondt av dem uansett...men jeg Skal ned t 56, så har 6 igjen da..kommer seg etterhvert:) men føler meg mer slim enn d vekten tilsier da:P og føler bare puppene mine vejer 5kg hver=P de er huuuuuuuuuuuuuuuuge giga!
fiskelisken Skrevet 12. november 2008 #16 Skrevet 12. november 2008 Jeg la på meg 22 kg tror jeg...da vekta bikket over 90 turte jeg ikke veie meg mere Men idag 6 1/2 mnd etter fødselen har jeg 3 kg igjen. Er ikke noe flink med å trene eller spise sundt faktisk. Så er nok derfor jeg har en litt slapp kropp nå Den har forandret seg noe veldig! Uff nei..får begynne å trene..nå vil jo ikke lillegutt ha så veldig mye pupp lenger heller da
Bunnies by night Skrevet 12. november 2008 #17 Skrevet 12. november 2008 Etter fire måneder manglet jeg tre kg på vekten jeg hadde før jeg ble gravid.(gikk ikke opp 20kg da) Men de siste tre satt stuck *ler* Det sies jo at mange faktisk går opp når de slutter å fullamme, men jeg opplevde motsatt. Det var ikke før jeg sluttet å fullamme da lillegutt var seks mnd at de siste tre kg gikk av(og det i en fei) Det beste er jo at det går sakte, men sikkert - miljøgifter ligger jo lagret i fettet - som kan gå over i morsmelken når man går ned i vekt... greit å ha i bakhodet hvis man blir for ivrig med å få bort fettet:) http://www.klikk.no/foreldre/baby/article276098.ece
Elise_80 Skrevet 12. november 2008 #18 Skrevet 12. november 2008 Jeg gikk opp 35 kg (!!!!!), fra 65 til 100. Nå er det 8 mnd siden fødselen, og jeg har 4 kg igjen! Første to dagene gikk jeg ned 15 kg, så gikk det jevnt og trutt nedover til jeg veide 73, da var det stopp! Begynte å trene, og nå er jeg på 69. Trives egentlig bra sånn jeg er nå, men skal prøve å gå ned noen kg til. Har ikke ammet, og heller ikke trillet tur hver dag. Forstår egentlig ikke hvorfor jeg gikk opp så mye under graviditeten, jeg spiste normalt, jobbet nesten fullt og var ganske aktiv. Er spent på om jeg går opp like mye neste gang
babygullz <3 vilde Skrevet 12. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 12. november 2008 hm, spurte helsesøster om dette med miljøgriftene... hun mente baby fikk ikke i seg mer miljøgifter i morsmelka om mor slanker seg, enn d den ville gjort i f.eks MME... kanskje en forutsetning at man ikke hardslanker seg da... men hvem orker vel d når man ammer? jeg hadde ikke orka å leve på knekkebrød å kaninfor mens jeg ammer... føler jeg spiser soom en løve=) men masse masse sunn mat da=)
Bunnies by night Skrevet 13. november 2008 #20 Skrevet 13. november 2008 Hmmm det syntes jeg hørtes veldig rart ut... siden babyen får i seg mer miljøgifter i morsmelk via det mor spiser enn gjennom MME(uavhengig av slanking eller ei).. - men nå veier jo de positive egenskapene i MM opp for akkurat det da:) Det er jo helt logisk at miljøgifter slippes ut dersom man forbrenner bort fettet - siden miljøgifter ligger lagret i fettet. Dette er anbefalinger fra helsedirektoratet - så lurer på hvor HS har dette fra? http://matportalen.no/Emner/ammende/emne_print.pt Men som du sier - alle går jo ned etter svangerskapet, men bevisst SLANKING skal man ikke foreta - altså dietter o.l. Å spise sunt å være i aktivitet er jo bare en fordel:)
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 13. november 2008 #21 Skrevet 13. november 2008 Jeg gikk opp fra 68 til 90. Nå er jenta mi 7 måneder, og jeg er nede på 63. :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 13. november 2008 Forfatter #22 Skrevet 13. november 2008 jeg aner ikke jeg altså=) kanksje hun sa d for at jeg skulle fortsette og amme og ikke bekymre meg... føler helsesøstre og å der gjør aaalt for at man skal amme, siden d liksom er d beste..
*S* Skrevet 13. november 2008 #23 Skrevet 13. november 2008 Jeg gikk opp 26 kg:( hehe.. Fra 48 til 74:S hjelpes.. Er iallefall nede der hvor jeg skal være nå 50 kg holder lenge.. Gikk ned utrolig fort, var vel nesten 10 kg på en uke etter fødsel. Mista ikke melka:)
*LilleTroll + spira Skrevet 14. november 2008 #24 Skrevet 14. november 2008 Opp 26 kg på meg og. Dattera mi er 6 mnd nå, og jeg har fortsatt 6-7 kg til som skal bort! Når det er sagt så har kroppen endret seg ganske så mye, slik at kiloene nå sitter anderledes enn før jeg ble gravid. Trener og spiser sunt. For min del følte jeg ikke amming hjalp noe særlig, så får ta tiden og tålmodighet til hjelp
Bunnies by night Skrevet 14. november 2008 #25 Skrevet 14. november 2008 ja - bekymre deg skal du ikke - det må du ikke gjøre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå