Gå til innhold

Tjorven 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker du som progesteronstøtte ? Jeg har gått på progestan 200 mg x 3 daglig. Synes jo det er en hestedose, vet at crinone "bare" er på 90 mg. Så er litt nysgjerrig på hva din gyn har sagt.

Har fått beskjed om å fortsette med progestanen i hvert fall til uke 12.

Det blir noen tusenlapper gitt, men betaler med glede hvis dette går vegen :-)

Jeg gjør uansett som doktorn befaler :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på crinone.

Det jeg fikk beskjed om av den fertilitets spesialisten jeg går til, var:

Begynne samme dag som ins. på Stork, så ta hver morgen en halvtime/15 min før jeg står opp.

Om postitiv test dag 14 forsette, om ikke stoppe opp å bruke.

Nå er jeg jo i 10 ende uke, og fikk ebskjed og ta det kun annen hver dag, for å ikke stoppe bare brått. - også sa han når jeg lurte på om det var sikkert, at det var det for nå var morkaka i fullsving selv, uten at det sier meg noe mer..? Men tydelig hjelper hormonet med ett eller annet der.

Jeg mener og ha lest at man ikke skal bruke prograstoron i mer enn 3 mnd sammenhengenede - men skal ikke si noe sikkert - du kan jo søke på nettet.

JA! det er dyrt!!

Det blir godt, jeg har en eske ekstra, det er 600 kr. 1 200 kr mnd koster litt ja...

Skrevet

Fant det igjen på pakningsvedlegget, dvs. at vi i allefall må slutte før uke 14.

Supplement under lutealfasen som en del av behandling med avansert reproduksjonsteknologi hos infertile kvinner med dokumentert eller mistenkt progesteronmangel:

90 mg progesteron (en applikasjon - 1,125 g 8 % vaginalgel) hver dag fra ovulasjonsdag eller dagen for overføring. Daglig applikasjon bør fortsette i 10-12 uker (til placenta autonomi) dersom graviditet er påvist.

Hva tenker du? er du helt sikker på at den er så mye sterker?

Skrevet

Hei igjen, det må jo være et eller annet som er forskjellig fra disse to produktene, crinone og progestan, Hvis du ta en crinone til dagen vil det jo si at du får i deg 90 mg progesteron og jeg får i meg 600 mg !! Men det er vanlig dosering jeg følger - og du også..

Placentaautonomi betyr at morkaken har tatt over all produksjon av progesteron, tidligere i graviditeten er det det gule legeme (follikelen som egget var i blir det gule legemet) som står for produksjonen.

Jeg er egentlig ikke så mye klokere, men får nå bare fortsette med kulene mine 3 ganger daglig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...