Gå til innhold

Tør jeg reise til ZANZIBAR uke 10 tom 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke bestilt enda.men vi hadde altså planer om jul på Zanzibar.

Hjelp, mista tidligere i MA. men kan da ikke planlegge livet som om jeg mister? Har fri i de ukene....

Fortsetter under...

Skrevet

kanskje jeg bør endre ferien? ... ville jo vært bedre å reise litt siden. ser den.

noen som har erfaring eller råd?

Skrevet

Hvis de har malaria der ville jeg i hvertfall ikke reist dit, du kan miste forsteret hvis du får malaria.

Skrevet

Malariamedisiner og graviditet kan vare en skummel kombinasjon, men kvinner blir jo gravide i land hvor malaria er utbredt sa det er vel mulig. Du ma imidlertid ha vaksinasjon for gul feber nar du drar til Zanzibar og den kan overhodet ikke tas nar du er gravid. Men denne vaksinen er jo gyldig i 10 ar, sa kan jo hende du har den fra for.

Vanskelig beslutning - Zanzibar er et fantastisk fint sted, men personlig ville jeg nok heller reist et sted uten malaria. Kan jo alltids reise dit en annen gang!

Skrevet

Ville ikke reist et sted med malaria mens jeg var gravid pga medisiene (pluss at man er ikke sikret å ikke få malaria selv om man tar medisiner.)

Det at damer der nede får barn til tross for malaria henger kanskje til en viss grad sammen med at de har hatt det som barn og da til en viss grad opparbeider seg antistoffer slik at de tåler det bedre/kanskje ikke blir smittet senere.

Zanzibar er fantasti.sk, og skal absolutt tilbake selv en gang, men ikke nå mens jeg er gravid. :-)

Skrevet

Henger meg på desse svara! Dessutan....dersom du treng vaksiner så får du ikkje dei når du er gravid (fekk det svaret sjølv då me reiste til Tanzania foor eit år sidan). Ang malaria.....ein kan ikkje opparbeida seg antistoff mot malaria, ein kan ikkje verta immun. Eg hadde aldri tort reist ned dit med ein liten i magen. Kanskje det er tida å tenka meir på den enn seg sjølv. Håper du finn ut av det! Lukke til!

Annonse

Skrevet

Jeg hadde heller tenkt på maten enn malaria. Jeg hadde valgt å reise uten malariamedisin men hadde sett veldig skeptisk til mat og drikke der nede. Bruker du rikelig med myggspray og -nett tror jeg nok det går bra. Jeg har reist mye i Afrika og brukt både malarone og larium og samtidig har aldri fått et eneste myggstykk.

Og så er det spørsmål om hvordan du har det humørmessig. Jeg er 6 + 4 og kom nettop hjem i går fra en 2 ukers tur fra helvete i nordsjøen ombord et norsk fartøy. Det var ikke bare å vœre sjøsyk som var problemet, når mann ikke føler seg helt bra er det alltid vanskelig å vœre bortreist. Jeg har ikke tenkt å ta en helgetur engang ut året, har det supert hjemme på sofaen nå for tiden.

Om jeg var deg og følte meg bra, hadde jeg reist på turen (med samtykke fra legen selvfølgelig!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...