♥maxen min♥ Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Noen med erfaring med å bli gravid etter p-sprøyte her? Hvor lang tid tok det før dere fikk tilbake mensen. Syntes det var veldig godt å slippe en stund, men ikke nå lenger, har ventet på den i lange tider.
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hei. Jeg gikk på p-sprøyte i ett år før jeg sluttet og fikk ikke tilbake mensen i det hele tatt. Det viste seg da at jeg var blitt gravid ca 4 mnd etter siste sprøyte. Derfor tenkte jeg at p-sprøyte var et ok prevantiv, så jeg tok den på nytt da jeg sluttet å amme. Denne gangen skulle det gå ca 9 mnd (så engentlig 6 mnd, siden p-sprøyten har en virketid på 3 mnd) før jeg fikk tilbake mensen og etter 2 år med prøving strever vi fortsatt med å bli gravide for andre gang. Legen sa til meg at sprøyten kan være prevantiv i et helt år etter sprøyteslutt - om det betyr 12 mnd eller 15 mnd er jeg litt utsikker på, men virkestoffene kan visst henge lenge i etter det jeg har forstått.
babyboom84 Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 hei hei jeg gikk på p-sprøyte i ca 2 år og fikk mensen tilbake etter ca 1\2 år,men med veldig laaaaange å ustabile sykluser.har prøvd aktivt på å bli gravid i litt over 1 år uten å lykkes,gynekologen jeg går til mener ikke det ska sitte noe igjen etter p-sprøyta og at det er ute av systemet etter 1\2 års tid.håper det klaffer snart. lykke til år håpe at tanta kommer snart!
♥maxen min♥ Skrevet 14. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2008 Takk for svar dere! Er litt dette jeg er bekymret for, så prøver å smøre meg med tålmodighet og tenke at det skjer når det skjer (selv om det ikke er helt enkelt) Ble faktsik gravid 2 mnd etter første sprøyte, men mistet etter ca 6 uker. Er jo en stund siden nå, men håper det skjer igjen snart!!
nadjahe Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 mye forskjellige meninger om dette... jeg vet om de som har blitt gravid med p-sprøyer jeg.. og de som ikke har fått mensen før etter 2 ÅR!! forskjellig.. fra person til person
85modell Skrevet 17. februar 2009 #6 Skrevet 17. februar 2009 Hei. Jeg har gått på p-sprøyta i 8år. Sluttet, å fikk mensen etter 9mnd, etter 11mnd kjente jeg eggløsningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå