Gå til innhold

Å bli gravid etter p-sprøyte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring med å bli gravid etter p-sprøyte her?

Hvor lang tid tok det før dere fikk tilbake mensen.

Syntes det var veldig godt å slippe en stund, men ikke nå lenger, har ventet på den i lange tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg gikk på p-sprøyte i ett år før jeg sluttet og fikk ikke tilbake mensen i det hele tatt. Det viste seg da at jeg var blitt gravid ca 4 mnd etter siste sprøyte. Derfor tenkte jeg at p-sprøyte var et ok prevantiv, så jeg tok den på nytt da jeg sluttet å amme. Denne gangen skulle det gå ca 9 mnd (så engentlig 6 mnd, siden p-sprøyten har en virketid på 3 mnd) før jeg fikk tilbake mensen og etter 2 år med prøving strever vi fortsatt med å bli gravide for andre gang. Legen sa til meg at sprøyten kan være prevantiv i et helt år etter sprøyteslutt - om det betyr 12 mnd eller 15 mnd er jeg litt utsikker på, men virkestoffene kan visst henge lenge i etter det jeg har forstått.

Skrevet

hei hei

jeg gikk på p-sprøyte i ca 2 år og fikk mensen tilbake etter ca 1\2 år,men med veldig laaaaange å ustabile sykluser.har prøvd aktivt på å bli gravid i litt over 1 år uten å lykkes,gynekologen jeg går til mener ikke det ska sitte noe igjen etter p-sprøyta og at det er ute av systemet etter 1\2 års tid.håper det klaffer snart.

lykke til år håpe at tanta kommer snart!

Skrevet

Takk for svar dere!

Er litt dette jeg er bekymret for, så prøver å smøre meg med tålmodighet og tenke at det skjer når det skjer (selv om det ikke er helt enkelt)

Ble faktsik gravid 2 mnd etter første sprøyte, men mistet etter ca 6 uker. Er jo en stund siden nå, men håper det skjer igjen snart!!

• 2 uker senere...
Skrevet

mye forskjellige meninger om dette... jeg vet om de som har blitt gravid med p-sprøyer jeg.. og de som ikke har fått mensen før etter 2 ÅR!! forskjellig.. fra person til person

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei. Jeg har gått på p-sprøyta i 8år. Sluttet, å fikk mensen etter 9mnd, etter 11mnd kjente jeg eggløsningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...