Gå til innhold

14 mnd og raseriutbrudd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har alltid hatt en egen vilje, og forsøkt å teste grense. Men nå har det tatt helt av. Hos dagmammaen er han bare snill og blid, men hjemme er han nesten bare sint. Så fort noe går i mot han, hvis jeg sier nei for at han ikke får det han vil ha osv, blir han rasende. Han SKRIKER, slår, kaster seg på gulvet osv. Han gir seg ikke heller, han er så utrolig sta. I går kveld feks hadde han 4 sånne utbrudd på litt over en halvtime.

Mitt spørsmål er vel egentlig hva som er riktig å gjøre når han blir så sint?

I går forsøkte jeg å ovese han når han skrek, og heller løfte han opp og prate med han når roet seg ned. For prøver jeg å røre han når han er sint, blir han enda sintere. Men så synes jeg det er fælt at han skal skrike sånn uten at jeg "bryr" meg da.. han skriker lenge også, i går skrek han sikkert i 5 minutter før det roet seg litt.

Men hvorfor er han sånn bare hjemme hos oss og ikke hos dagmammaen? Er det normalt at de blir vanskelig hjemme etter å ha begynt hos dagmamma/barnehage? Eller kan det være at han får viljen sin ofte hos dagmammaen? Tenker da på at hun stikker til han kjeks hvis han vil ha det, eller juice om han vil ha det.. Jeg har sagt til henne at jeg ikke vil at han skal få mye sånne ting, men har på følelsen at hun gjør som hun vil alikevel.. Vil det da gjøre at han tester grensene våre også eller kan han forstå at når han er hjemme gjelder andre regler enn hos dagmamma?

Mange spørsmål, men det er vanskelig med barneoppdragelse har jeg funnet ut... :)

Skrevet

Hehe, les innlegget mitt litt lengre ned på siden du, så ser du at det bare er slik. Det er vanlig at de er snille i barnehage og hos dagmamma, og at de avreagerer hjemme, når de kommer til mamma og pappa, som de er trygge på. Men det er fryktelig slitsomt, så lykke til!

Skrevet

hehe, høres ut som barna våre er like morsomme å ha med og gjøre.

Er fryktelig slitsomt å høre på den skrikinga hele tiden, men det er vel ikke så mye å gjøre med det da..

Skrevet

jeg skrev et innelgg i går om dette :) har en på 13 mnd som er slik i perioder;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...