Gå til innhold

JULEKALENDER ; hvilken type kjøper dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags kalender skal dere ha? Kun pakke-kalender eller det noen som kjøpe sånn ferdig barne-tv kalender - og passer den til en på ca. 16-17 mnd?

Skrevet

jeg har bestillt ole brum kalenderen fra ole brum klubben til vår 13 mnd gutt:) Det er en liten ny bok for dag... syns det er greit siden han ikke spiser sjokolade og slikt:)

Skrevet

Nå må jeg være litt stygg her, men hva i allverden skal en 16-17 månder gammel unge med julekalender, de forstår jo ikke poenget gjør de vel? Og iallefall ikke viss de er 13 mnd!!

Vurdere om min gutt på 2 år og 9 mnd skal få kalender for første gang, for han forstår seg på nedtelling, tenkte en liten sjokolade kalender til en billig penge, trenger ikke alt det rælet som følger med en gavekalender!

min lille på 14 mnd forstår iallefall ingenting av dette, så hun klarer seg fint uten....

Skrevet

Gutten vår får ikke kalender i år. Ser ikke poenget med det når han er så liten at han ikke skjønner noe av det.

Skrevet

Gutten min på 14mnd får pakke kalender. Men det er fordi hans mormor har laget den.Hadde nok ikke gitt han det selv. Men har sagt klart ifra at det ikke skal være godteri i den. Tror hun har kjøpt duplo som er delt opp i 24 dager.. =)

Skrevet

Jeg har bestillt disney sin julekalender. En ny liten disneybok hver dag=) Samme som hun over her, bare at det er olebrumm-klubben.

Skrevet

Jeg venter med kalender. Til neste år skal jeg nok få fiksa en. Men ser ikke vitsen med å bruke penger på det i år.

Skrevet

jeg syns den kalenderen er fin jeg for han elsker bøker og da kan vi lese et lite eventyr hver kveld i desember... selvsagt forstår han ike poenget, men syns de kunne være koselig alikavel:)

Skrevet

Det er vel heller mor som ønsker seg kalender eller? Kjøp en til deg selv,, og vent med minsten til neste år, er mitt råd;)

Skrevet

Så mange kjipe svar da! Hvor er julestemningen og givergleden da folkens?

Jeg hadde lyst på en bildekalender til minsten jeg, hun er superinteressert i bøker og bilder, så syntes det virket kos. Men har ikke funnet noe, og tror ikke jeg orker investere tid og penger og krefter i en pakkekalender i år (hun er 16 mnd nå). Gjør det nok neste år tenker jeg.

Men skjønner godt de som gjør det nå. Mange har vel eldre søsken også, og da er det vel naturlig at begge får? Om de ikke forstår det, så trenger man jo ikke legge masse penger ned i det.

Skrevet

Min lille gutt på 16 mnd får pakkekalender. Jeg holder på å lage den nå. Jeg er fullstendig klar over at det i år er mest for min skyld :-).

Julestrømpe skal han også få. Jeg hadde ingenting av dette selv, og vil introdusere tradisjoner tidlig.

Skrevet

HI her:

"milde måne" altså. At dette spørsmålet skulle skape sånne spydigheter.

Jeg skjønner jo det at gullet mitt ikke forstår så mye av det med julekalender og jul ennå, men hadde tenkt å skape en tradisjon og hygge. Åpne luker sammen med han og se litt på barne-tv så kanskje han kjente igjen figurene...peke og sette ord på ting. Barn er jo glad i gjentakelse og jeg synes (også for min egen del) at det hadde vært en koselig stund før leggetid.

Jeg tenkte på bildekalender for jeg kan jo ikke gi sjokolade eller småfigurer.

Det er mye barn ikke forstår, men man lar jo ikke være å gjøre ting for det. De fleste håper jeg snakker med barnet sitt før de lærer å snakke selv....

TUSEN TAKK TIL DE SERIØSE SVARENE!

Skrevet

Hei HI! Har du funnet bildekalender? Jeg har også lyst på det, men har kun funnet EN!! Den selges på Alveslottet.no. Skulle til og bestille den, men da kostet den 220,- med porto og det synes jeg ble litt voldsomt.

Skrevet

nei, ikke funnet bildekalender. Sett litt på den som tilhører barne-tv, følger med bok osv. men jeg har ikke sett inni - derfor la jeg ut spørsmålet.

HI her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...