Kakeåndsen Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Noen som kan noe om å ha skader på hjernestammen? Jeg vet at hun kan dø, men hvis hun overlever, kommer hun til å bli "normal" igjen? Eller sagt på en annen måte, hva er worst case scenario?
Anne-B. Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Den kan være usikkert å si noe om, det skal små skader til før det kan føre til død. Mange viktige funksjoner som blir kontrollert derfra, som respirasjon, balanse, svelg og fler. Opplever du dette i nær familie eller blant venner? Håper på det beste.
Kakeåndsen Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Ei nær venninne. Ble bevisstløs søndag, operert i natt. Skaden skyldes infeksjon, og de skulle operere bort en del av hodeskallen. Helt ufattelig. Hun har to små gutter.
Anne-B. Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Hjernestammen er det som forbinder hjernen med nervene i ryggraden, og all informasjon fra sentralnervesystemet og det perifere nervesystemet (nerver som går ut i hender og føtter osv) går gjennom den. Derfor er den så utrolig viktig. Er det en del av hjernen de skal operere ut? Dette var trist å høre. Familien hennes sitter nok med litt mer informasjon, men det kan jo kanskje være vanskelig å spørre.
Zitro Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Det skjedde pappa, og der opererte dem bort en stor del... Han ble aldri normal igjen, han glemte alt. Hvem han var, hvem vi var og alt. Alt måtte læres fra starten igjen som en baby. Han fikk problemer med balansen og synet, og lærte aldri å snakke skikkelig igjen heller. Men vi nærmeste forstod han så godt vi kunne. Det var veldig tøft og han var også mye syk i etterkant. Fikk mange alvorlige sykdommer. Han levde i 15 år etter dette, og da var det godt faktisk å endelig få se han hvile. Han hadde det ikke bra stakkars.. Men dette gjelder selvsagt ikke alle, mange kan bli mye bedre enn pappa og få et mye bedre liv. Håper det går bra med venninnen din.
Kakeåndsen Skrevet 12. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2008 Mannen hennes er bestekameraten til samboeren min, og han sender noen sms innimellom.
Anne-B. Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må føles. Varme tanker til dere alle, håper det har gått bra med operasjonen og at hun ikke får alvorlige mén.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå