Gå til innhold

60 ml etter to timer, er det lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pumpet meg to timer etter amming, fikk da ut 60 ml tilsammen fra begge bryst. Synes det virket så lite. Pumpet meg fordi det virker som om gutten min er mer sulten utover mot kvelden.

Han er 2,5 mnd gammel. Er 60 ml veldig lite?

Hva kan jeg evt gjøre for å øke produksjonen litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fødte prematurt, så jeg vet ikke for normalfødte, men tror ikke det er så veldig lite. Jeg er i nærheten av å fullamme nå (8 mnd) og får ut ca 160 etter 5 timer....

Skrevet

Det er ikke sikkert at du har så lite. Jeg ammer nå mitt tredje barn har full ammet dem til 6 mnd og videre til 12 mnd. Men når jeg skal pumpe snurper alle melkeganger seg he he, eier ikke utdrivnningsrefleks.

Kan bare prate ut fra egen erfaring men mine barn henger i puppen hele kvelden for liksom å spise seg opp til en lang søvn periode på natta.

: )

Skrevet

60ml på en 2,5gammal unge er for lite (min får omtrent det dobbelte hvis han får flaske, han blir 3mnd nå). MEN det betyr ikke at du har lite melk!

Jeg sliter med å få 100ml om jeg pumper på kvelden, men på dag får jeg gjerne 150ml. Men jeg er avheingig av nesespray som jeg fikk av legen for å sette igang utdrivingsrefleksen. -Ellers får jeg ca 40-60ml... -Så ring legen ;-)

Skrevet

Finnes det en nesespray? Hva heter den?

Skrevet

syntocinon. jeg gikk fra 40-60ml til 160ml ved pumping på dagtid(hvis det var en stund siden sist)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...