annesmil Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 De siste uken har jeg begynt å miste håret,mer og mer... Hva kan det være? Jeg full ammer og guten min er 3 og en halv måned. Kan det ha noe å si? Er det noen som har noen tips for noe man kan ta mot dette???
ZZzZzzZ Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Det har nok noe å si ja..desverre... jeg har mista masse hår, kjøpte meg shampoo med b-vitaminer, synes det hjalp noe..men det kan også være fordi jeg nesten har avsluttet amminga.. du kan nå prøve og begynne med b-vitaminer?
Nordhagenjentene :) Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Det har ingenting med amming å gjøre... Jeg ammer ikke og da frøkna var 3 mnd begynte jeg å miste hår. Type "noen som trenger parykk?"-mengder... Når du er gravid mister du mindre hår - men de mengdene du vanligvis mister skal av; så det kommer nå, samtidig med det du skal miste til vanlig... Derfor blir det mye på en gang!
Dægern døtte Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg og mister masse hår om dagen, nevnte det for frisøren da jeg var der og det var typisk 3 mnd. etter fødsel i følge henne! Like kjedelig er det jo da....
Ella78 m/ A&M Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Min gutt er 3,5 mndr nå og jeg er også inni den fasen med å miste hår nå. Hadde heldigvis lest om det på forhånd så jeg fikk ikke noia. Det er virkelig enorme mengder. Vel, vel, håper jeg ikke blir skalla.... Hehe...
Sannali Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Mistet også en haug med hår da snuppa var tre måneder, ser nå ut som et lykketroll på huet siden det har hatt et halvår å vokse ut på. Det er ikke noe å gjøre med, men trøst dere med at det kommer tilbake:)
tommelita Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Samme erfaring her også. begynte å miste store mengder 3mnd etter fødsel. Det avtok etter et par mnd, mister ikke så mye nå. Gutten er 6 mnd
annesmil Skrevet 12. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2008 Ok... kansje dumt å si, men det er godt å høre at man ikke er alene. "felles skjebne felles trøst" Takk for svar!
Mary Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jeg er i samme båt som deg, HI! Skikkelig kjipt... Men vi får satse på at det avtar som de sier over her!
anibe Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Kan fungere svært godt med litt vitamintilskudd ved håravfall; B-vitaminkompleks, A-vitamin og mineraler. Har tatt dobbelt med B-vitamin-kompleks + tran og VItamineral. Funka supert og merket bedring nesten på dagen. Lykke til, alle sammen ;o)
Putte68 Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Jeg har også mista MASSE hår. Er så tynt på sidene nå at en nesten ser hodebunnen. Startet hos meg også når snuppa var ca. tre mnd. og jeg mister fortsatt mye hår. Hun er nå 5,5 mnd. Håper det stopper snart ellers blir jeg helt snau. Hjalp ikke med tran, vitamintilskudd + ekstra B-vitamin til meg. Var hos legen og tok blodprøver for å sjekke om jeg manglet B-vitamin og den prøven var fin. Jeg har hørt at hårtapet skyldes hormonforandringer og at det derfor ikke hjelper med vitamintilskudd. Er nok ikke så mye vi kan gjøre med dette så vi får bare trøste oss med at det vokser sakte men sikkert ut igjen. Så får vi en slik lykketroll periode alle sammen:)
19 år og tobarnsmor snart=) Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Jeg mister oxo hår har en søn på snart 4 mnd..når jeg våkner om morgenen ligger det hårballer i senga,samma i dusjen..skikkelig kjipt asså
2 hjertegull :) Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Det er vel noe av det mest vanlige som skjer etter en fødsel tror jeg, at mor mister hår etter 3 mnd.. "Bare vent til ungen er 3 mnd" fikk jeg høre titt og ofte da jeg sa jeg ikke mistet noe hår.. Og jaggu sa jeg smør.. Det bare rant av meg.. Fy fela, trodde jeg skulle bli skalla.. Fikk viker og greier.. Men nå holder det på å vokse ut igjen, og hele linja nermest panna er bare tre-fire cm og stikker alle veier! *aaargh* Og jeg mener at det har med ammingen og gjøre.. Men du skal jo ikke slutte fordet! (Bare for å ha det sagt liksom:) I tillegg til å ta b-vitaminer som styrker hår og negler, kan du gå på en frisørsalong og kjøpe en sjampoo som heter "niSim New Hair Biofactors".. Sjampoo og balsam, finnes både for tørt og fett hår.. Skulle du kjøpe den er det viktig og vaske håret hver dag i åtte dager, før du vasker som vanlig etter det.. Det er for å bli kvitt rester av andre ting i hodebunnen.. Du får sikkert beskjed om dette på salongen da, men jeg nevner det likevel niSim har en serie med flere produkter, og er kjempebra synes jeg.. Denne sjampooen fungerte fint på meg..
Gjest Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 HA! Da vet jeg hvorfor jeg også plutselig røytet noe sinnsykt når lillegutt var rundt 3-4 måneder... har mye hår i utgangspunktet, så det var vel ikke synlig.. Men det sluttet heldigvis. (ammer heller ikke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå