Lillemille*** Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er det andre som har opplevd at babyen har sår bak ørene? Huden er veldig tør, og det kan virke som om den har sprukket og det har kommet litt betent væske ut som størkner. Er usikker på hva jeg skal smøre med. Det virker heldigvis ikke som om han har vondt, og han fortrekker ikke en mine når jeg tar på det.
Gjest mphs Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Ja begge ungene mine har hatt det. jeg regner med det er noe de fleste nye babyer har. jeg fjernet så mye jeg kunne under badet da det var mykjort av vannet og hadde på litt olje. Var nøye med å gjøre dette ofte og etter noen mnd var det borte.
ja08 Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg brukte locobase repair bak ørene på min gutt, da han var spedbarn. Hjalp godt! Han var så sprukken og sår ei stund, stakkars. Helt fin nå, varte kun i spedbarnsperioden. Ingen hudproblemer nå))
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Signerer ja08. Vask med en fuktig kompress med vann og olje morgen og kveld (fordi det gjerne renner litt melk/gulp bak ørene også!), og smør med locobase repair. Den hjalp godt på junior, men ikke til 100%. Jeg hadde enda bedre resultat med "A-Derma Exomega" krem, fås på apoteket. Den er spesielt laget for atopisk hud, og er den de anbefaler på hudavdelingen på Rikshospitalet bl.a. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå