Gå til innhold

vintersko til de minste (1 år)

Anbefalte innlegg

såg en test i foreldre og barn, men alle skoene som var med var fra str 23 og oppover. Jenta vår blir 1 år nå og tror nok 23 er alt for stort. Hvilke sko er bra da? (hun går ikke enda, og jeg tenker å vente med å kjøpe til hun går, men blir nok ikke lenge til)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139091244-vintersko-til-de-minste-1-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi kjøpte på skoringen, g sport tror jeg det var i str 20 til mini... de er både vanntette og super varme...

har en type som er gor tex og en annen type som er vintersjo med sånn reim over med glatt overflate... husker ikke hva de heter, men er super fornøyd... utrolig lett å ta på foten...

Vil på det sterkeste anbefale superfit sine sko. Det er gore-tex sko så de er litt dyre. (499-549) (Ikke samme modell som i foreldre og barn testen.)

Jenta mi på 3 har sitt 3.par nå og hun forguder de skoene. De hun har vokst fra ser like fine ut og er fortsatt 100 % vanntette. Etter å ha forhørt meg i diverse butikker valgte jeg disse fordi de er så lette i motsetning til visse andre som er blytunge for små føtter som nettopp har lært å gå. Jenta mi sine første joggesko veide faktisk mer enn disse vinterskoene!! Siden de er vanntette, valgte vi til slutt å ikke bruke gummistøvler når hun var 1-åring. De hadde hun problemer med å gå i.

En annen ting som er bra er at det er snøresko og ikke borrelås. Snøresko sitter mye bedre på små føtter, det er min erfaring i hvertfall.

Annonse

Skofus sine goetex-sko. Fåes på skoringen. Vi har bare de, og de holder i Bergensvær :-) (impregnert) Kostet bare 400,- så jeg var fornøyd i forhold til de andre skoene i butikken (dyrere), og jeg er kresen på sko. Mener at støvler og cherrox ikke er begynnersko. De er lilla/burgunderfarget med snøring. Sitter godt og er lette.

Man kan ikke kalle seg super kresen på sko hvis man går får skofus.. ;) Sier ikke at det er dårlige sko.. men ecco og viking er bedre og lettere.. ecco er lettest.

har selv brukt ecco til min, og kommer nok til å ta ecco denne gangen også.. De er de letteste.. og det er viktig på poden sine bein.. har en bitte liten vridning på foten.. så ifølge fysioterapeuten er det viktig med lette sko.. Ellers så viking sine fine ut også.

Ponny og skofus er helt sikkert ok de også, men er nok ikke bedre enn de to andre nevnte.

Det var en drøy påstand....

Hvis du tror at merket sier alt om hvordan skoen er så er du en smule naiv...

Til mine barn har jeg hatt masse Geox, Viking, Ecco (mange par) Richter osv... men jeg ser på hver sko uten å henge meg opp i merket. Da jeg nå var i skobutikken satt Skofus best på foten, og tilfredstilte alle de kravene som du setter. Så det så! ;-) Det gjorde f.eks ikke de to dyreste parene de hadde....

Vikingen vi hadde i fjor hadde f.eks for dårlige tilpasningsmuligheter, Vi valgde bort Ecco pga at til og med betjeningen mente de var for glatt under osv...

Ta å se på skoen neste gang fremfor merket du, så kan du bli overrasket!

jævla lure anonym 13.15;

Har prøvd alle de forskjellige typene skoa i butikken.. men hvis du mener at de andre er like lette som ecco så mangler du ett eller annet i hodet ditt. De tilfredstiller ikke alle de kravene.. så den kan du bare glemme.. men du har vel ikke råd til å kjøpe de dyre kanskje...?? er ofte da folk her inne høgger;) Skulle gjerne sluppet unna med de billigere.. men sko er viktig.. så da legger jeg heller til en 200 lapp.

SÅnn.

Lure faen!

Annonse

har veldig god erfaring ( ikke så lang erfaring da.. snuppen blir 2 i januar) med ecco. Hadde det som vintersko i fjor, joggesko på våren/sommeren, sandaler på sommeren, og høstsko nå.. og kommer nok til å kjøpe de som vintersko dette året også. var å titta i byen forrige uke å så ( og snakka med de som jobba der)på de forskjellige typene(ecco, viking og ponny).. og ecco er lettest... men har ingen erfaring med de andre bortsett fra at jeg har sett de i butikken.. men med ecco så vet jeg iallefall at jeg får bra sko..¨så da havner en jo lett på det igjen..

ponny syns jeg var klumpete.. men skal ta en titt på skofus også..

uff... dyrt med sko til de små.. ;)

Vi har noen gode sko fra Umbro. De passer godt på foten og er vanntette. Vurderte også Viking, men de passet ikke så godt til lillegutt. Ecco sine sko var for trange over vristen, men har vært fornøyd med Ecco før. Eller så anbefaller jeg Sorell (men vet ikke hvor langt ned de går i str)

Hvorfor er det ingen som svarer på spørsmålet til HI? Hvilke sko skal man velge til de minste som bruker mindre str enn 23? Hvis man skal krangle om hvilke vintersko som er best er det bare å lese Foreldre & barn hvor Viking vant og Superfit på 2. plass. Ecco kom på 4. plass.

Til gutten vår har vi alltid hatt Ecco Gore Tex, men de ble for store for Milla på snart 16 mnd. Hun har liten fot og vi har slitt veldig med å finne små nok sko til henne....ingen som har mindre enn 20...annet enn på Barnas Hus - fant noen der som heter SuperFit eller noe sånt...som visstnok begynte på 17 - men de hadde selvsagt ikke mindre enn 19 når vi var der i dag - men de holdt seg på og hun klarer å gå i de, så det er det viktigste;o) Har plass til et par varme sokker oppi - da blir de sikkert ok. Hun skulle vel strengt tatt hatt to strl mindre;o) Det er gore tex sko, så de er både varme og vanntette - får håpe de er bra:o)

Eg har faktisk hatt cars sko til guten min som eg kjøpte på sparkjøp...e varme og gode,vanntette og gode å gå i.....kostar 199 kr....ellers har eg hatt "vanlige" vintersko...altså ikkje noke spesiellt merke..(kjøpt på vanlige skobutikker) og eg har hatt cherox som eg er veldig fornøgd med

Vi har utrolig god erfaring med KAVAT sko. Med borrelås, skikkelig ullfor inni, svensk og finsk laget, skinn utapå, og kjempelette å få på små barns føtter da dem er vide og brede i foten og åpningen. Skikkelig stødige også.

de koster ca 500- 600 kr, men det gjør jo nesten alle barneskoa....

Vi har kjøpt i størrelse 22 til vår snuppis- kjøp de litt store så lenge de henger på så kan du heller ha dobbel sokk eller såle nede. De vokser så i rykk og napp og det er dyre sko som en helst ønsker å bruke en stund :)

Et tips for å få skoa til å sitte skikkelig godt når hun ennå ikke går, er å gjøre gummireima som en drar rundt under skoene lang og så krysse den lsik at det blir en ekstra runde med strikk rundt skoene. ...om det var forståelig forklart...

Jeg anbefaler IKKE superfit! Greit at de er lette men jenta mi blir kald på føttene i dem! Og de er ikke for små og hun bruker ullsokk/strømper i dem...vet også flere i barnehagen som ikke er fornøyd med dem og har klagd/fått pengene tilbake i butikken de kjøpte dem...kjedelig for de er ganske dyre sko og goretex så da forventer man litt mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...