Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her er litt over 7 mnd nå, og spiser en skive hver dag til lunsj.

Har foreløbi bare hatt leverpostei på.

Hva annet kan jeg gi?

Skrevet

Kaviar og makrell i tomat... smøreost vet jo om mange som bruker. Ellers går det mest i leverpostei her også. Eller prim da.. som også mange bruker.. men det er det jo mye sukker i.

Skrevet

Her er påleggene: makrell i tomat, finhakket i sann liten pakke. leverpostei i samme små pakker, skinkeost eller syltetøy (veldig sjelden) men siden jeg er gravid igjen og reagerer på lukter klarer jeg hverken å gi han makrell i tomat eller leverpostei fordi jeg holder på å spy av lukten. så da blir det skinkeost, uten noe eller bare med smør på.... det andre får faren gi han i helgene :)

Skrevet

Jenta vår liker leverpostei, philadelphia ost, skinke/baconost, prim og kaviar. Vi skjærer brødskiva i biter og lar henne spise selv, så vi holder oss unna de mest grisete påleggtypene som syltetøy og makrell i tomat.

Skrevet

Når kan man begynne å gi brødskive?..

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Det lurer jeg også på..

Mykner man skiven i melk eller vann?

Skrevet

Jenta mi er litt over 7 mnd, har gitt henne brødskive en stund nå:

mykner den først i vann, så den er lettere å få ned:)

Skrevet

eller så mykner det jo av spyttet og griseriet også da!

har gitt siden 6 mnd. men ikke som måltid - bare til å gnage på når vi spiser

Skrevet

Jeg har aldri myknet skiva i vann.. De sutter så godt på den at det tror jeg ikke er nødvendig! Nå er minsten 8,5 mnd og jeg deler skiva i fire biter, så sitter han og spiser så fint selv. Har forøvrig på leverpostei, smøreost, vanlig ost (da blir det mer først ostespising, så brødspising), kjøttpålegg (samme som med osten). Takler ikke makrell i tomat, så det får gubben ta i helgen som hos miss fat. Prim var en god ide!

Tror det er veldig viktig å la de små få smake på så mye som mulig. Minsten får smake på det meste, og han ELSKER mat. Spiser som en hest. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...