mammarettogslett Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 får lissom ikke noe rutine på det! hvis jeg gir melk vil hun ikke ha noe annet, gir jeg annet først så spiser hun litt men ikke mye, så vil hun ha melk etter en stund.. det blir slik at jeg tilbyr ofte, hva det måtte være..da blir hun egentlig aldri ordentlig sulten! blæ.. sliter forøvrig med all fast føde, det hun spiser kan ikke kalles et måltid..hun ligger også kort ved puppen.. noen tips?
Zitro Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 La henne først spise det hun vil ha av grøt/middag også lar du henne få så mye melk hun vil ha. Også prøv å la det gå ca 4 timer til neste måltid. Da rekker babyen å bli sulten igjen... det funker her ihvertfall på min som er 8,5 mnd.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Nå har jeg en som nekter å drikke noe særlig melk (mme) men måltidene er sånn: 0900 - Frokost mme+brød 1200 - Lunch - grøt 1500 - middag 1800 - kvelds - grøt Får vann til måltidene, og får litt sånn Drikki innimellom. Men mme drikker han kun på natten og hvis jeg er heldig på morgenen. Har bare bestemt at det er mating på de tidspunktene + - da.... noen ganger spiser han lite, da gir jeg litt fruktmos e.l så han holder til neste måltid igjen.
mammarettogslett Skrevet 12. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2008 kanksje jeg forer henne litt for mye..hehe! men hun spiser ikke om natta lengre..grøt liker hun ikke, men hun spiser et par tre brødbiter og litt fruktmos..jaja får la det gå litt lengre imellom (bare redd hun ikke skal få nok,stagnert litt i vekten)
happy og to små Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Jeg har en jente på 9 mnd. Fram til hun var 8,5 mnd var hun helt umulig å få i fast føde. Jeg holdt på akkurat sånn som du beskriver, prøvde nok litt for ofte for jeg syntes hun spiste så lite! Jeg var overbevist om at hun ikke likte grøt, jeg forsøkte alle pakker på markedet, men ingenting gikk ned. Samme med brød, gikk litt bedre men ikke veldig bra. Så plutselig en dag snudde det. Plutselig var hun skrubbsulten og hun spiser nå to stoore grøtmåltider, halvt middagsglass, brødskive til frokost og frukt innimellom (banan, fruktmos, avokado osv). I tillegg ammer jeg 3 ganger om dagen. Jeg aner ikke hva som skjedde, men nå gaper hun for alt! Så det er håp, bare man er tålmodig! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå