Gå til innhold

4,5 mnd, våkner oftere og oftere om natta... Heelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita snuppe på snart 4,5 mnd som har begynt å våkne så ofte om natta.. Har frem til nå klart seg med 1 nattmåltid men nå er det plutselig 3-4... Prøver å få henne til å sove igjen, men hun bare spytter uit smokken og blir sinna når eg putter den inn.. Roer seg ikke før hun får pupp.. Har begynt såvidt med litt velling og smaksprøver på grøt, men det hjalp ikke..

Erfaringer og råd noen? Blir ganske sliten av dette her.. Og i tillegg så er det morgen ca 06.15!

Skrevet

Litt tålmodighet med grøt/velling....?

Her bedret det seg ikke over natta, men i løpet av noen dager. Vi gir grøt på dagen og velling på kvelden.

Ikke hver natt det duger, i natt våknet hun ved midnatt for mat og kl 04 for mat. I går var det kun kl 01.30... Så det varierer fra natt til natt fortsatt, men det er ikke mat 3-4 ganger lenger!

Skrevet

Hun har fått velling i over en uke nå.. Og syes nesten dethar blitt verre.. Hmm, får bare vente og se da, prøve med litt mer grøt kanskje..

Noen flere?

Skrevet

Det er veldig vanlig med en slik periode rundt 4 måneder. Vi hadde de rundt 4,5 også. Hun begybte å våkne hver 1-2 time nata igjennom. Utrolig slitsomt! Men det varte bare en kort periode. Har lest at det er rundt 4 mnd t de små vokser mye og trenger mer næring og derfor etterspør mer mat på natten for å øke melkeproduksjonen (for de som ammer da).

Det er veldig frusterende når du tror du har kommet inn i gode rutiner og alt bare blir tull igjen, men det går over av seg selv. Bare hold ut! og lykke til!!

Skrevet

Takk for det! Får håpe det går over da, mulig vi er litt bortskjemte her, hun pleier jo å sove såå godt om natta...

Skrevet

huff. da blir det ille for meg. ammer tre ganger om natta og har gjort det siden han kom til verden. han er skrubbsulten og 3 mnd.......men er ganske vant til det nå. tenker ikke på at det er slitsomt lenger....men jeg bør kanskje tenke på grøt allerede fra 4 mnd alder ja? hva tror dere?

Skrevet

Hvis han legger på seg som normalt og er fornøyd ville jeg ha ventet med grøt om jge var deg.

Det er ikke noe vits å stresse med grøt. De små drikker det de vil og sier ifra om det ikke er nok.

Amm og kos deg ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...