Gå til innhold

1,5 år, og sint og sutrete HELE tiden!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 1,5 har blitt helt umulig! Hun griner og sutrer fra hun våkner til hun sovner igjen på kvelden. Hun har garantert hatt et raserianfall før vi har fått på klærne på morgenen.

Hun gråter omtrent ALDRI i barnehagen, de er så fornøyde med den blide ungen. Men fra jeg kommer i barnehagen er det på'n igjen, og har garantert grått minst en gang før vi har kommet ut til bilen.

Jeg er så drittlei av at hun gråter og sutrer, absolutt alt er galt, med mindre hun får 150 % oppmerksomhet. Jada, hun får det, men det går bare ikke å bære på henne hele tiden når man har ett barn til, og man må lage middag etc.

Er det flere som har det sånn? Jeg vet at de er litt sånn i denne alderen, men det får da være måte på. Nesten så jeg vurderer en tur på helsestasjonen med henne. Kan da ikke huske at storesøster var så ille? Huff, håper det går over snart!

Skrevet

Oy, jeg trodde vi var de eneste som hadde det sånn--kjenne oss veldig igjen i det du skriver. Lillegutten virker å være sur og sint på meg når vi er sammen hjemme. Alt er bare galt. Det hjelper ikke at han sover så dårlig om natten, våkner tidlig, osv. Han begynte i barnehage for en måned siden, og det gikk veldig dårlig med han i begynnelsen, men det går bedre nå--han er stort sett blid i hele dagen der, spiser godt, sover ok. Er også blid med pappaen sin også. Det er litt urettferdig at alle andre enn meg får være sammen med en happy gutt, men jeg får barnet som sutrer.

Skal på helsestasjon på fredag--håper jeg får godt råd.

Skrevet

sånn er gutten min og, han er 16 mnd. blid i bhg, men sint og sutrete hjemme. får raseriutbrudd maaange ganger om dagen, skriker og griner hele tiden. jeg blir sååå sliten av dette.

Skrevet

Jada! "Han er SÅ blid og fornøyd!" "Alle som er innom syns han er så rolig og bedagelig!" sier de i barnehagen :)

Også kommer vi hjem, og det eneste han vil er å henge i buksebeina mine å sutre eller bæres rundt om kring.

Heller henge i buksebeina enn å sitte på fanget til og med!

Han blir rasende om han ikke rekker opp til dørhåndtaket, feks.

Heldigvis sover han brukbart (litt tidlig opp om morran)!

Jeg er nå egentlig fornøyd med at han er snill og grei ute, sånn at andre folk ikke blir sliten og lei av han, da :)

Skrevet

Jeg har 5 barn og de 3 mellomste av dem har vært sånn.Barna er 19 mnd, 5 år, 7 1/2, 12 og 15 år. Eldstemann var snill som dagen var lang. Men så hadde vi veldig god tid til han siden han var den eneste og da. Nest minstemann har grått og grått og absolutt ikke villet ha oppmerksomhet i det hele tatt. Hun minste som nå er 19 mnd. er snillheten og tålmodigheten selv. Om hun begynner å bli sur og gretten etter en lang dag i barnehagen bruker vi bare litt ekstra tid på å kose med henne og leke. Da går det som oftest over. Han på 5 kan fortsatt "styre" hele familien men det viser seg det at om en av oss bruker litt ekstra tid på han.....eller tar han med ut eller i butikken så roer han seg. Jeg tror at hverdagen kan bli hektisk for disse små jeg. Det er ikke rart de er sinna og reagerer av og til. Man kommer fort inn i en vond sirkel. Kanskje må man ta en veeeldig enkel middag eller bare utsette middagen litt for å "finne roen i huset". Funker her ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...