Gå til innhold

stakkars gutten min har fått spysyke.. noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff, så var det spysyken denne gang! Stakkars lille gutten min.. :-( Har vært kvalm og dårlig eg og de siste dagene, men har trodd det var pga graviditeten.. Men har vært andre grunner da..

Tenkte eg skulle gi han litt gem collett imorgen om han har sluttet å spy, noen som har prøvd det på en 3åring md spysyke? Han fikk dt når han var baby, men ikke etter han ble eldre..

Vet de sier cola men føler dt blir for mye sukker og drit i det!

Skal prøve md litt kokt ris og mariekjeks når alt har roet seg, det pleide vi få når vi var små.. Noen andre som har råd og tips?? Det mottas md stor takk!

Skrevet

Hvis han klarer å ikke ha i seg så mye (hverken vått eller tørt) før han slutter med den mest intense spyinga er det fint - det gir magen ro. Når spyinga roer seg ville jeg ha gitt ham cola (evt annen brus han liker), du kan jo evt riste ut litt av kullsyra hvis han ikke liker den. Det sukkeret han får i seg gjennom brusen (som selvfølgelig ikke er bra til vanlig) tror jeg han bare har godt av i en sånn situasjon. Han trenger den energien han kan få i seg da - selv om den kommer fra sukker. Det er i hvert fall min mening. ;) Ellers kan du jo prøve å gi ham eplejuice - blandet med farris hvis han godtar det. Det viktigste er uansett AT han drikker, ikke hva han drikker - i timene (spesielt første døgnet) etter en runde med omgangssyke. Småunger har ikke så mye å gå på før de blir dehydrerte.

Ellers er kjeks fint, ja. Jeg har brukt å sette frem et lite fat med noen få kjeks på - gjerne litt ulike typer om jeg har hatt det i huset. Salte kjeks som Salinas/Ritz er ikke så dumt - saltet holder på væska i kroppen, og motvirker dehydrering. Men sånn generelt stresser jeg ikke med om han ikke spiser den første dagen etter omgangssyka da - mye viktigere at han drikker.

Husker godt at pjokken min hadde omgangssyke da han var to og et halvt - ikke noe moro, nei! :( Han ble veldig sliten, frustrert og lei seg etter hvert. Ikke så lett å forklarer en så liten pjokk hva som skjer heller. Må bare være der sammen med dem hele tiden, trøste og si at det snart går over. Ellers husker jeg det var fritt frem for å se tv og sånt no - så snart barnetv startet den morgenen - og det var ikke hverdagskost.

Ønsker gutten din god bedring! :)

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Huff blei en lang natt på oss... Men heldigvis sovnet han tilslutt.. Tror både han og magen hans var sliten da..

Samboeren min satt heldigvis våken i hele natt.. Eg hadde en del rier igår på dagen så måtte vel få den søvnen eg kunne.. Nå har vi skiftet sånn at han skal få søvn og..

Nei slitsomt når desse ungene blir dårlige...

Har fått i han litt drikke, men klager mye over vondt imagen.. noe som er forståelig...

Får håpe det går fort over, og at det verste er over nå..

Kjipt å gå i fødsel nå når han er dårlig... Vil ikke sende han bort da lixom!

Skrevet

God bedring til lille gutten til tante!

*klem*

Skrevet

Huff ja.. da trenge han:-) hadde han berre ville sove litt, så eg kunne ha sove.. Sitte å duppe av heile tida, og då kjem han bort å skubbe til meg.. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...