Gå til innhold

Å være gravid

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 11+2, heldigvis nærmer 12 uker seg, og man kan slappe litt av. Har blitt ganske overrasket over hvordan det er å være gravid. Jeg trodde at man hele tiden var sikker på at man faktisk var gravid, og i hvertfall fikk bekreftet det så snart man ringte til legen. Istedet går jeg og lurer på om alt er i orden hele tiden. Har fått første time om en uke, men slik jeg har skjønt det, blir bare prøver og slikt tatt, og jeg vil ikke få noen bekreftelse på at alt er i orden før ultralyd i januar.

Blir jo litt slitsomt å skulle gå helt til januar å være bekymret, så jeg har bestemt meg for at alt må vel være i orden så lenge kroppen ikke sier tydelig i fra om noe annet.

Er det noen andre som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139090654-%C3%A5-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har legetime neste uke da er du altså ut i uke 12...da kan det jo hende at de hører etter hjertelyd og at du får høre den ihvertfall.

Du har ihvertfall hørt hjertelyden før januar:) Noen vil jo også kjenne liv tidlig...

Tror det er ganske normalt å gå å lure på om alt er i orden... det beste er vel om man klarer å slappe av og satse på at alt er bra!

Jeg har valgt å tisse på flere tester i ny og ne for å roe meg litt.. Hvis babyen bare dør i magen MA så vil graviditetstesten bli negativ ganske fort ettertpå ifølge legen min. Er 9+2 og skal til jordmor i uke 16, tenkte å tisse på en ny prøve i uke 12 så jeg slipper å gå å engste meg så lenge. Hvis jeg klarer å få meg time så kanskje jeg velger privat ul i uke 12 for å se om alt er bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...