Gjest bissen Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hun har holdt på sånn i flere mnd..hun tok av seg bleia og bæsja i senga nesten hver natt også, men nå kan det hende hun har sluttet med det, har i hvert fall ikke gjort det på to uker nå. Hun skjønner ikke potte enda, så har ingenting med d å gjøre:) Men jeg lurer på om det er "normalt" for toåringer å holde på sånn? Jenta mi var 700 gram da hun kom og ligger veldig etter i utvikling..kan regnes som en ettåring med endel ting, med andre ting er hun nærmere 20 mnd..så vanskelig å vite hvor "gammel" hun er noen ganger og hvordan jeg skal håndtere ting hun gjør..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Min gutt gjorde det der, så jeg kjøpte en nattdrakt som var hel, og som han ikke fikk opp selv når det sto på som verst.
*kaisa* Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 datteren min holdt også på sånn en liten periode når hun var rundt 1 1/2.. jeg prøvde allt før jeg fant ut att det som hjalp var å ta på hel pysjamas og snu den bak fram.. Da fikk hun den ikke av seg, og hun sluttet med det neste gang hun fikk på seg pysj, for det fikk hun ikke før hun var enig att hun var stor jente og ikke skulle ta av bleia på natta!
Gjest bissen Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Takk for svar! Det var det første jeg gjorde, å snu pysjen..men snuppa trenger ikke kneppe opp for å kle av seg, hun drar det bare rett av. Tynn liten jente:) Det som e vanskelig med henne er at språkforståelsen ikke er der helt enda, så kan liksom ikke forklare at sånn gjør ikke store jenter. Hun bæsjer ikke nå da, det er jo noe:) Men fader så lei jeg er av å skifte på senga hver natt og vaske sengetøy hver dag, har holdt på lenge nok!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Minstejenta her hadde en sånn periode når hun var rundt 1,5år. Løste det med å ha på henne "nattpose", den klarte hun ikke ta av så vips var det problemet løst. Body med knepping under fungerte også, pysjen bak frem dro hun også bare rett av, lita snuppe her og;) Ikke gøy med våt seng hver natt nei, lykke til.
Gjest bissen Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Takk for det! Bodyer drar hun også bare rett av, hun er 7,5 kg;) Men nattpose, tenker du på dynepose eller drakt da? Tenkte å prøve finne en sånn "draktpose"..det finnes vel i 74-80..håper jeg
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 14. november 2008 #7 Skrevet 14. november 2008 Ja finnes jo litt forskjellig av dem. Jeg hadde en sånn som man kan feste seler på for at de ikke skal snu seg om natta, men husker ikke hva det heter. Hadde pysj under også den posen utenpå med glidelås bak...brukte aldri selene da men... ah, hva heter de posene da, hmm... her fant jeg en link, heter visst bare nattpose;) http://barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&products_id=416
To gutter små Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 det foreldrene mine gjorde med søstera mi var å sette på ei vanlig bleie(ikke up and go) og ha en lang bit med sølvteip nesten helt rundt. altså en bit på ca 5cm uten teip bak. veldig effektivt, ble ikke mer vasking av avføring.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/MainWinter08/PID-570664(SparBase).aspx
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Jenta mi gjorde også dette, men jeg begynte med todelt pysj og hadde truse utenpå bleia. Nå kler hun ikke av seg lengre:D
Gjest bissen Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Dette med tapen var genialt! Takk to gutter små:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå